Wat voor soort vloer in de stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elsando

Wat voor soort vloer in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 17:16

Het is weer herfst en alles is weer vies en nat. En dan komt ook direct mijn probleem weer om de hoek kijken. De stallen lopen steeds vol met water. Niet hele plassen in 1 keer maar wel zo dat het koolzaadstro steeds helemaal nat is. Het plateau waar de stal op staat loopt een heel klein beetje af, waardoor als het regent al het water uit onze tuin en die van de buren de stal in stroomt.

Ik wilde heel graag een betonnen vloer in de stal laten storten zodat alles mooi dicht is, maar dat gaat hem helaas deze winter niet meer worden. Dus hebben jullie een ander idee waardoor ik de stal vloer iets kan ophogen en daarover dan het koolzaadstro kan doen. Dan hebben de pony's tenminste lekker droge stallen?

De vloer mag best een stuk omhoog komen want de ringfundering is vrij hoog. En daar stappen ze nu altijd overheen.

Alvast bedankt.

Verooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:05

Misschien is het een idee, om in elke stal zo'n rubberen mat te leggen met van die gaten erin, ook wel een schoonlooptapijt ofzo. daarop dan het stro en als het goed is kan het dan minder snel nat worden. tenzij er een heeeeeeele hoop regen valt en de boel overstroomd.

en anders langs de randen van de stallen een laag silicone of kit aanbrengen
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 14-10-13 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

BBolluijt

Re: Wat voor soort vloer in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:48

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:30

van die rubber tegels die ook bij speelplaatsen gebruikt worden zeg maar, dat zijn handige dingen hoor!

elsando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 12:33

Rubber is inderdaad een goed idee! Daar ga ik eens naar kijken. Denk dat zo'n soort droogloopmat niet echt praktisch is. Dat valt denk ik haast niet uit te mesten.