Modderige, gladde wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HuppeltjeZ

Modderige, gladde wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 13:19

Op mijn huidige stalling is er vanalles aan het veranderen (nieuwe dieren) waardoor er nu slechts één stal overblijft (groot genoeg voor maximum 2 paarden) voor 6 paarden... Met het slechte weer staat mijn jaarling dus in de kou en de regen. Ik weet dat paarden sterke dieren zijn en ze kunnen er tegen, maar het is tegen mijn principes dat hij niet eens de keuze heeft om in een warm stalletje te gaan wanneer hij dit wilt/nodig heeft (hij staat vrij laag in rang dus is een van de laatste die zou binnen mogen). Omdat er buiten dit nog andere frustraties zijn en prijs-kwantiteit niet eerlijk is, zoek ik dus naar een andere stalling.
Pensionstalling ben ik niet in geïnteresseerd want ik wil dat hij 24/7 buiten staat (met een fatsoenlijke schuilstal, zodat hij zelf kan kiezen). Hij heeft ook nooit anders gekend dan deze keuze te hebben.
Nu heeft mijn buurvrouw weien in het dorp hiernaast, 2 van die weien verhuurt ze (aan héél voordelige prijs!) dus ze zou eventueel nog 1 aan mij kunnen verhuren. Aan de wei die nog vrij staat, zijn 2 grote stallen en een grote opbergruimte en zadelkamer. Voor de stallen is een kleine graspaddock. Mijn enige zorg is nu, als daar 2 paarden staan in dit weer, wordt die paddock dan geen grote modderpoel? Waar ik nu sta hebben ze een grotere wei aan de stallen (staan ook meer paarden) en daar is aan de ingang van de wei en stal niks dan modder... Dan lopen ze erdoor, bevriest het in een ongelijke toestand en is het eigenlijk gevaarlijk om hen er nog te laten op lopen.
Hoe doen jullie dat in de winter?

(sorry als het onduidelijk is := )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:44

Niet in de wei in de winter. Gras met rust laten. Wordt inderdaad een grote modderbende.
Hier heb ik een zandpaddock voor de winter.

En het is 1 wei, 2 weides. Geen weien.

HuppeltjeZ

Re: Modderige, gladde wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 13:54

Sorry, ben van Leuven en hier heb ik het als 'weien' geleerd := maar oké, weides dus :)
Vrees dat zand in de paddock geen optie is.. Heb gelezen dat dat al snel +5000€ is en ik huur de wei, dus ik kan die keuze niet maken :( En opsluiten in de stal doe ik niet...

Celiien

Re: Modderige, gladde wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:56

Tegels van marktplaats halen enzo 'betegelen'? Als de vrouw het er mee eens is natuurlijk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:57

Wij hebben echt veel land voor ons aantal paarden, maar stuk voor de stallen wordt toch altijd wat minder (wordt in de toekomst wel nog verhard als de nieuwe stallen klaar zijn), je zult dus of moeten verharden wat vrij kostbaar kan zijn of je zult moeten vlakken, voordat het gaat vriezen, hier doen wij dit ook, eveneens zo met de rijbak, zodat ook deze te gebruiken blijft.

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 13:59

Dat verharden kan ik wel bespreken met mijn buurvrouw, dan neem ik die kosten wel op mij. Het vlakken is ook geen slecht idee! dankje :)