Hoe ziet jullie 24/7 verblijf eruit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Hoe ziet jullie 24/7 verblijf eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 10:57

Daar ben ik wel eens benieuwd naar! Hoe ziet jullie schuilstalletje of weide eruit, waar de paarden 24/7 oplopen? En heb je nog 'speciale' voorzieningen zoals een klein meertje of een bosje? Heb je een paddock paradise, of gewoon een weiland, hoe hebben jullie het opgedeeld? Hebben jullie een slowfeeder?

Ik ben benieuwd hoe de "24/7 paardjes" van Nederland (&België) er bij staan, wie weet kan ik er nog wat leuke tips uithalen! :D

Ik zal straks zelf ook eens naar wat foto's zoeken.

mika11

Re: Hoe ziet jullie 24/7 verblijf eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:02

Mijn paard staat niet 24/7 buiten maar door de topics die erover zijn, ben ik wel altijd heel benieuwd hoe het er dan uitziet bij mensen die dat wel hebben.
Dus ik vind het een leuk topic en misschien nog wel wat ideeën op te doen, bij de foto's. :)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:00

Ik zal straks even foto's maken!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:03

Foto s heb ik niet. Maar een omschrijving kan ik geven. Hun hoofdstuke is voorzien van een open schuilstalletje van metalen plaat en betonplaat ondergrond. De helft van 3 bij 6 voor 2 en ze passen er allebei liggend in.

Deze staat op een kleiner stukje waar de hooibakken ook staan. Ik gebruik daar twee gridbakken voor. Een lage en een hoge. De rest is gewoon wei met een u vorm permanent open en het tussenstuk in meerdere kleine stukjes ivm gras.

Hun bijstukken is daar waar het gras opmoet. Of een pad met schuur als beschutting waar ook een stukje bestraat is. Anders gewoon een simpele wei. Niks speciaals dus maar voldoet uitstekend. :j

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:03

Op dit moment een zwembad van 8800m2...
Normaal gezien: weide in 3 delen, schuilstal met uitloop, piste/paddock van 30 op 40m, kleine paddock 12X12m en longeercirkel.

Equi_Assist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:05

Mijn paarden staan in principe 24/7 buiten, tenzij het weer het echt niet toelaat zoals wanneer het echt heel nat is zoals de afgelopen dagen, wanneer het ontzettend sneeuwt of juist heel erg dooit, wanneer het heel erg koud en guur is, of bizar hard waait... Als het erg slecht is wil ik heel graag dat ze droog en warm kunnen staan in een stal. Mijn paarden hebben twee stukken wei met een drinkbak en bomen waar ze kunnen schuilen. Voeren doe ik ook in de wei: ze krijgen twee keer per dag een eigen emmer met voer en dat gaat prima. Hooi verspreid ik in meerdere hoopjes door de wei. Idealiter wil ik ooit een paddock paradise met inloopstal. Mijn paarden hebben wel regendekens op.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:09

De stallen, er zijn er 4, allen met eigen stuk weiland.

Afbeelding

Die van mij, op deze foto rechts. Heeft een schuilstal met een stuk verhard en 2 grote stukken weiland. Heb bijna het hele jaar door gras. Doe aan strookbegrazing.

Afbeelding

Hier zie je zijn schuilstal

Afbeelding

En sinds dit jaar heb ik links naast de schuilstal nog een "paddockje" (daar doet hij graag een middagslaapje ;) )

Afbeelding

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:22

leuk om te volgen. We hebben het toevallig in een ander topic net over de ideale stalling voor je paard...

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:24

Wij zijn nog in ontwikkeling dus kijk graag mee. Geen foto's nu bij de hand.
Maar heb een grote en kleine schuilstal aan elkaar vast. Er ligt een mat in de schuilstal zodat ze kunnen liggen zonder bodem bedekking. Winter gaat er weleens wat stro in voor extra warmte. Zandpaddock ervoor. Bezig met een rondje om mijn piste (50x20) heen te leggen waar ze de winter kunnen lopen. Nu een tijdelijk pad liggen over een nog niet onder handen genomen veld naar de weide. Weide met bomen en struiken er omheen afgezet met bruin schriklint. Mijn piste is gemaakt met Hazelaar takken afgezet past mooier in de omgeving natuurlijker. Mijn hooivoerstrook is van wilgenstammen gemaakt en daar steken ze dus hun hoofd overheen om hooi te eten. Daar gaat dit weekend nog een dakje boven en een rooster op en heb ik mijn eigen slowfeeder waar een kleine baal hooi onder kan liggen ineens.

Poetsplaats ga ik nog bouwen. Dit wordt een soort van stand met een dakje erboven. Ook handig voor als smid komt en dierenarts enz.

Nu nog aan het verdiepen in vorstvrije drinkbakken. DIt valt nog niet mee. Want het staat/hangt buiten en degene die ik zie zijn groot en moeten meer paarden uit drinken om open te blijven. Een gewone drinkbak moet vaak weer overkapt. Dus daar nog zoekende. Nu staan er 2 hele grote speciekuipen.

Ben bij de stal zelf nog bezig voor volgend seizoen om een grote watertank iets hoger te hangen en dan regenwater op te vangen in de ton via dakgoot en dan rooster er tussen zodat er geen bladeren in komen. Moet de tank nog bekleden met isolatie zodat het in de zomer niet te warm wordt enz.

Ideeën genoeg maar nog te weinig tijd om het allemaal te doen. Ook omdat ik 2 kleine kinderen heb. En we 10 jaar achterstallig onderhoud op de weides en bij het huis aan het weg werken zijn. EN wie weet doe ik hier nog meer ideeën op:) Probeer het voor hobby met 2,7 hectare weide wel leuk te houden want het is al duur genoeg. Ik heb nu 2 minis en 1 groot paard. In toekomst misschien plaats voor 1 grote van iemand anders erbij. Maar nu nog even aan het werk;)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:53

Leuk topic! Zomers staan onze fjorden 24/7 op de wei met een bomenrij als schuil gelegenheid. In de winter staan ze achter het huis . Paddock/rijbak van 17x42. Vanuit de bak een verhard pad van ongeveer 3 bij 15. Daaraan gelegen een schuur. De schuur heeft 2 ingangen. Het waren eerst 2 stallen. We hebben de deuren en de tussenwand er uit gehaald en nu is het een inloopstal

.Afbeelding

maartje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:55

Leuke schuilstallen er tussen!

poiuytreem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:09

Leuk om al die foto's te zien van iedereen, altijd nuttig voor nieuwe ideeën! :j

Hier ook een paar foto's van Paarden Pension Buitenkans, hier kunnen ze 24/7 buiten staan.
Via een lange track (ongeveer 1km) kunnen ze aan de ene kant hooi eten uit bakken in slowfeeders en helemaal aan de andere kant water drinken uit een natuurlijke vijver.
Naast gras en gewoon land is er weiland, een grote paddock en een verhard gedeelte. Er zijn verschillende schuilstallen aanwezig en langs de track staan veel bomen.

Afbeelding
Een van de schuilstallen

Afbeelding
een van de hooibakken

Afbeelding
Verhard gedeelte en paddock

Afbeelding
weiland

Afbeelding
Een gedeelte van de track

Afbeelding
Een ander gedeelte van de track :)

Afbeelding
De drinkvijver

Ik val misschien een beetje door de mand, want ik heb de foto's niet zelf gemaakt maar van de website gehaald (beetje lui.... :o )
Maar vind het gewoon een super mooie stal!
(http://www.ppbuitenkans.nl)

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:23

t ziet er echt geweldig uit!!! Volgens mij heel dicht bij het ideale plaatje. Zo jammer dat het niet in mijn regio ligt..

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:45

Wow, vergeleken met bovenstaande, hebben die van mij het heel saai in de paddock en wei.
Ze staan in de winter in een L-vormige paddock met zand. Gedeelte bestraat waar ze zo goed als onbeperkt ruwvoer kunnen eten. Beschutting hebben ze van de kas en ons huis, hierdoor kunnen ze uit de wind of de ergste regen gaan staan. Verder kijken ze uit op de weg waar de hele dag wel wat gebeurt, maar hier geen loop track of paddock paradise.
's Zomers staan ze gewoon op een vierkant stuk gras. Allemaal recht toe, recht aan dus.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:30

Ik heb een grote schuilstal verdeeld in 4en door schotten, voor de schuilstal is het betegeld. Hieraan vast zit een grote paddock waar ze dus 24/7 opkunnen.
Er zijn 2 weilanden waar ze overdag in staan die ik omwissel en waar ik werk met strookbegrazing

s`avonds gaat de wei dicht.

In de winter is ook de buitenbak van 60 x 20 open en staan ze op de paddock en op de buitenbak

Ze krijgen smorgens hooi uit elk een eigen hooinet, sàvonds is de rechter stal apart van de anderen dmv stroomdraadje en kan dit oude paard extra voer krijgen. Hier is ook een eigen paddock en verhard stuk bij.

foto`s zijn van vorige winter dus erg nat

vanuit 1 van de weilanden gezien
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-WCPNPV46.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto800-KJHRQF4W.jpg
schotten zijn nu lager, 1 schot hoog zodat ze met de hoofden eroverheen kunnen. Hier zie je ook het rechter stuk afgesloten zodat het paard apart staat. met regen voer ik in de stallen vanuit hetzelfde net

hier zie je nog een stuk van het betegelde, van de paddock en helemaal achterin naar links de bak

http://www.mijnalbum.nl/Foto800-OD4Z4RGH.jpg

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:36

ZO die ene is wel mooi! En eigenlijk waar wij ook naar toe zouden willen. Die natuurlijke vijver kan bij ons ook omdat er al een grote vijver ligt maar is verwaarloost en moet dus nog aangepakt worden en gloeiend worden zodat de paarden er in kunnen lopen ook. Ben alleen altijd bang voor het drink water in de zomer;) dat het dan niet bederft?

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:57

Mijn paard staat sinds 2 maanden ook 24/7 buiten en ik ben er helemaal blij mee! In de winter gaat de weide wel dicht en krijgen ze ruwvoer op de paddock.

foto 1 de inloop stal (ziet er kleiner uit dan ie daarwerkelijk is, ze kunne er prima met zn alle in staan)
Afbeelding

De inloop staat in de zand paddock, waar ze ook hun hooi krijgen.

Afbeelding

De paddock loopt uit op de wei (kan ook dicht)

Afbeelding

Op de stal is ook een verlichte buitenbak, longeer circel en ovaal baan en aanwezig. Er is zelfs een binnenbak (wel een kleine, maar er valt in te rijden) Longeren is daar ideaal als het slecht weer is) Wat wil je nog meer? :D

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:02

Op het moment plaats ik bewust geen foto's :D
Paddock is water, weide is onkruid en de loopstal is half opgegeten :')

Wel ben ik benieuwd om anderen hun foto's te zien :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:03

smiley schreef:

[ Afbeelding ]

Die van mij, op deze foto rechts. Heeft een schuilstal met een stuk verhard en 2 grote stukken weiland. Heb bijna het hele jaar door gras. Doe aan strookbegrazing.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En sinds dit jaar heb ik links naast de schuilstal nog een "paddockje" (daar doet hij graag een middagslaapje ;) )

[ Afbeelding ]

Hey toevallig, ik dacht, die stallen herken ik, zit ik net op marktplaats naar jouw(?) advertentie voor stalling te kijken met de gedachte, hier wil ik wel meer foto's van zien haha :+

ilovejetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:08

leuk topic ik volg

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:13

NienkeV1994 schreef:
smiley schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hey toevallig, ik dacht, die stallen herken ik, zit ik net op marktplaats naar jouw(?) advertentie voor stalling te kijken met de gedachte, hier wil ik wel meer foto's van zien haha :+

Het is niet mijn stal, ik sta er met mijn paard op pension. Het is eigenlijk van oorsprong een ijslander stal (eigenaresse heeft ook al haar ijslanders op deze manier buiten staan) maar ze heeft sinds kort dit stuk erbij en daar kunnen ook andere paarden op. Het is echt een top mens!! (en dat zeg ik niet omdat ik daar sta :D ) ze is ontzettend goed voor de paarden, doet niet moeilijk, en alles is in overleg mogelijk. De stal is gezellig en een fijne sfeer. Het trekt ook een bepaald soort mensen aan.

Ik heb even gekeken maar ik zie geen advertentie op marktplaats? Kun je me misschien een linkje sturen :)?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:23

Klinkt gezellig :D heb de link gepb't!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:24

Hier een L-vormige paddock met twee schuilstallen van 3x3..
Er zit een hek naar het weiland wat open staat als het droog is, sowieso heel de zomer, een hooinet voor de nacht aan de stal die ik vul, want ze krijgen gewoon op het beton en in de hooibak een flinke berg en dat is al voor 12en op
Met alle regenval van afgelopen dagen hebben ze ook nog eens droge voeten, hoef dus geen plassen te onwijken, heerlijk haha..
Twee shetten en een Cpony delen het met mijn draver. Vind het echt een heerlijk plekje voor mijn paard en ook belachelijk goedkoop in derandstad :D

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:24

Altijd leuk om te zien hoe andere mensen het voor elkaar hebben.
Als het bij ons een stukje verder af is zal ik ook eens foto's posten.

loveNappi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:30

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
er is helaas geen schuilstal, en er staan ongeveer 20 paarden op.