Paddock vraagje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

graafstra

Paddock vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 12:06

Ik wou graag jullie mening horen over hoe je het beste de paddock droog te houden. we hebben een gedraineerde zand paddock maar het water loopt niet weg omdat het zand vast gestampt zit en me stal eigenaar heeft al een keer de boel los laten maken maar volgens haar was zat het zand weer heel snel vast. Nu kwam ze met het idee om het boomsnippers in de doen op het zand te doen. daar ben ik geen voorstander van omdat dat niet de oorzaak weg haalt. weten jullie mischien een oplossing. Er staat een paard en een shet in de paddock.

Balou_k

Re: Paddock vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:50

Slootjes graven?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:08

Zandkorrels zijn van zichzelf vierkant, door slijtage wordt het rond. Daardoor zit er geen of weinig ruimte meer tussen de korrels waardoor het water niet meer weg kan. Dus na een aantal jaar zou de zandbodem in zn geheel vervangen moeten worden. Op deze manier heeft de drainage geen enkele zin, want het water komt niet in de buurt van de pijpen...

Neem aan dat de staleigenaar geen nieuw zand in de paddock wil doen, dus dan zou ik ook zeggen geultjes graven om af te wateren.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:13

Nieuw drainagezand boven de buizen, dan gaat het ook goed.
Vooral ook goed de poep opruimen, door die poepvezels slibt de drainage ook dicht.

graafstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 14:17

We mesten iederdag de paddock stal en land. maar zal het doorgeven van het drainage zand. geultjes graven heeft geen zin want de paddock staat gelijk met de straat tegels dus het water kan geen kant op

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:29

Boomsnippers is iig geen oplossing. Dat werkt een jaar en daarna gaat de boel rotten en door het vastlopen wordt het één grote niet-doorlatende dikke koek.

Cocosvezels zou een oplossing kunnen zijn.