Ik ben op zoek naar dé juiste bodembedekking/afleiding.
Paardlief eet ontzettend veel stro, het liefst alles zodat er nog net geen plakje overblijft over de gehele stal die 's ochtends pik zwart is terwijl elke dag de stal wordt gedaan. In zn geheel dus, om dat er geen schoon stro meer is. Dus witte benen zijn pikzwart, haar hele lijf zit onder de stront en ze ligt op beton omdat ze alles weg eet.
Als ik haar ontzettend dik in het stro zet vreet ze zich als nog helemaal vol, wat aan haar af te zien is de volgende ochtend, maar de stal lijkt dus iets schoner en ze ligt niet op beton. Ze heeft wel een opgezette buik en voelt zich duidelijk niet prettig erbij.
Azijn er over sprayen helpt deels, maar ze eet nog teveel stro.
Nu ben ik op zoek naar de juiste bodembedekking, manier van voeren, afleiding etc om en een schone stal te houden en geen paard met een opgezette buik te krijgen.
Momenteel krijgt ze een ruifje kuil als ze op stal komt. Dit wil ik gaan veranderen door een half ruifje kuil als ze op stal komt en voor de nacht een ruif. Of kan ik beter een hooinet op hangen voor de nacht?
Kan ik haar beter op zaagsel, krullen of weet ik wat zetten met een hooinet/ruif en een plak stro?
Of kan ik beter een bal tegen de verveling erbij in gooien..
Ze is dus een enorme eter en een enorme viespeuk

Alvast bedankt voor het meedenken..