Hoe zadel opbergen bij weide?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blondie_

Hoe zadel opbergen bij weide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 14:41

Waar bergen jullie je zadel op bij de weide?
Dus als je niet op een pensionstal staat, en geen zadelkamer hebt?

Anoniem

Re: Hoe zadel opbergen bij weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:42

In je auto? of je zet er een keet neer of een schuurtje!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:42

Persoonlijk zou ik het zadel elke keer weer mee naar huis nemen als er geen degelijk hok is wat je op slot kan doen. Dan zou ik thuis een plekje maken voor de spullen van het paard.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:49

Ik zou dan de spullen elke keer meenemen naar huis. Is er niet een huis in de buurt waar je kan vragen of je daar de spullen mag opbergen?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:52

Bij mijn verzorgpaard hebben we achter de stal van haar en de pony naast haar een klein schuurtje met de spullen erin, dat gewoon op slot kan. Als je niks op je weiland mag bouwen, of er niks op wilt bouwen zou ik je spullen gewoon thuis opslaan en steeds weer meenemen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:55

Heb je helemaal niks staan op de wei? Dan zou ik het gewoon mee naar huis nemen.
Wij hadden een container voor onze spullen op de wei staan

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:02

Ik heb mijn zadel gewoon in de auto en thuis. Als hij dan gejat wordt kan ik hem verhalen onder de inboedel verzekering.
Hoor ook wel mensen die hun zadel in een trailer hebben liggen maar daar vind ik die van mij iets te duur voor.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:09

Wij hebben de wei aan de overkant van ons huis en de zadels liggen nog bij ons binnen en niet in de zadelkasten op stal. Daar hebben we de sloten zelfs van openstaan zodat eventuele inbrekers zien dat er niets te halen valt.
Weides zijn zo'n gemakkelijke doelwitten, ik zou je spullen van waarde ook echt meenemen steeds.

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:11

chimello schreef:
Wij hebben de wei aan de overkant van ons huis en de zadels liggen nog bij ons binnen en niet in de zadelkasten op stal. Daar hebben we de sloten zelfs van openstaan zodat eventuele inbrekers zien dat er niets te halen valt.
Weides zijn zo'n gemakkelijke doelwitten, ik zou je spullen van waarde ook echt meenemen steeds.

ben het mee eens,
een zadelkast is niet zo moeilijk om open te breken, en het lijkt me zonde om in een keer al je spullen kwijt te zijn.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 00:00

Thuis. Beter beschermd tegen vocht en diefstal.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 08:42

Thuis is niet zo gemakkelijk, woon midden in de stad dus geen eigen oprit... en in de auto lijkt me ook niet veilig want er zijn nogal wat auto inbraken hier (zelf nog meegemaakt een paar weken geleden)

Waar ik aan zat te denken, zon tuinkussenbox die ik op slot kan doen en vastzet aan de stal?
Of een zadelkast? maar deze zijn weer niet geschikt voor buiten...
Pff weet het niet meer... !

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 08:58

en zo'n zadel trolly die je in je auto mee kan nemen? Die kan je dan gewoon in je huis neerzetten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 09:00

Alle sloten kunnen kapot als dieven maar voldoende tijd hebben. Ik zou het niet aandurven om mijn zadel bij de stal te bewaren (en ik weet ook niet of dat goed is met dat vocht en kou in de winter). Dus ik heb een trolley en bewaar hem thuis. Ik loop dan met zadel en al naar de wei. Anders zou ik hem thuis bewaren en in de auto leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 09:42

Moet je erg ver lopen met je zadel? Je zou je singel en dekjes op de wei kunnen laten, misschien ook je beugels, maar het leer gaat door het vocht rap slecht worden en weg is weg....

Misschien een soort tas kopen met wieltjes wat je achter je aan kan slepen?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 09:52

mijn oude verzorgpaarden hadden een bouwvakkers keet om alle spullen in te leggen, was echt heel fijn. en die kunnen vaak goed op slot.

ik weet alleen niet hoe duur die zijn :p.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 09:54

Ik huurde ook heeel lang een wei. En ik had een brandkluis geregeld van ruim 400klo en die daar neergezet.
Er lag geen duur zadel omdat mn paard nog niet ohz was, maar al mn andere spullen lagen wel droog. Die deur was met geen mogelijkheid open te krijgen hahaha en optillen deed je ook niet zomaar. Helaas voor mij kreeg ik m in de zomer ook met pijn en moeite open omdat ie midden in de zon stond.

Weer iemand ander die had een caravan neergezet en daar de spullen ingedaan. Kon je ook chillen als het regende haha. Maar een caravan heb je heel makelijk open.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 06-10-13 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 09:56

Blondie_ schreef:
Thuis is niet zo gemakkelijk, woon midden in de stad dus geen eigen oprit... en in de auto lijkt me ook niet veilig want er zijn nogal wat auto inbraken hier (zelf nog meegemaakt een paar weken geleden)

Waar ik aan zat te denken, zon tuinkussenbox die ik op slot kan doen en vastzet aan de stal?

Ik zou het persoonlijk echt niet aandurven om je zadel in zo'n box daar achter te laten.
Lijkt mij juist een stuk onveiliger dan in je auto. Natuurlijk worden er ook auto's opengebroken, maar over het algemeen is dat een zijraampje omdat ze op je navigatie / radio (al komt dat nog zelden voor) / airbag uit zijn en niet dat ze de kofferbak openmaken.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 09:59

Dan moet je wel de kofferbak p slot doen. Vanuit je kofferbak kun je de rest van de auto ook open maken en mij maak je niet wijs dat ze daar niet fvoelen alvorens en ruitje in te tikken :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 10:12

Niet doen, je bent je zadel zo kwijt, zo`n kist wat je noemt is ontzettend gammel en heb je binnen enkele seconden uit elkaar, zelf een kist maken mets lot lijkt een optie, maar met een breekijzer is ook dat zo open, en als er geen toezicht is, kunnen ze makkelijk hun gang gaan
dan in de auto, ben je in ieder geval verzekerd

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 10:23

Een zadel is toch niet zooooooo zwaar dat je er niet gewoon even van je auto mee naar huis kunt lopen (sommige western zadels uitgezonderd)?
Hoofdstel en dekjes erc kun je dan rustig in een soort kast of gewoon in de auto laten liggen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 10:32

Lynn_Nikita schreef:
Niet doen, je bent je zadel zo kwijt, zo`n kist wat je noemt is ontzettend gammel en heb je binnen enkele seconden uit elkaar, zelf een kist maken mets lot lijkt een optie, maar met een breekijzer is ook dat zo open, en als er geen toezicht is, kunnen ze makkelijk hun gang gaan
dan in de auto, ben je in ieder geval verzekerd

Idd zon dekenkistje stelt echt niks voor. En al helemaal niet voor een inbreker.
Maar wat is het probleem van meenemen naar huis en geen oprit?? Die snap ik niet helemaal. Ik zou nl een zadeltransporttas kopen, daar zit je zadel helemaal in en het heeft een draagriem over over de schouder. Kan je hem zo meenemen als een handtas :D

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:09

Blondie_ schreef:

Je kan het miss. evt. in je schuur zetten of in de gang op zolder.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 15:17

Bedankt voor jullie reacties, maar
- ik heb geen garage of schuur, ik woon in een studio
- enige plek in mijn auto waar is zadel past, is de passagierstoel
- ik moet soms 15-20 minuten lopen naar mijn auto, tussen de mensenmassa dus dit is niet echt te doen met al die spullen

Een bouwkeet dat lijkt me ideaal, maar is duurder dan mijn zadel en weet niet of dat mag van de eigenaar of gemeente.

Niet zo makkelijk in de stad wonen en 2 paarden hebben.
ben sowieso al vaak te lui om te rijden, en als ik dan zoveel moeite moet doen om met die zadels te sjouwen telkens dan komt het rijden er helemaal niet meer van denk ik.
Nog meer ideeen altijd welkom natuurlijk!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 15:23

Ligt je weide vlak bij een boerderij of iets? Hem zomaar ergens op de wei laten zou ik niet zo gauw doen. Maar misschien als er iemand in de buurt woon zou je kunnen vragen of je bij hun in de schuur of in een afhang een zadelkast mag plaatsen(tegen betaling).

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 15:40

Blondie_ schreef:
Niet zo makkelijk in de stad wonen en 2 paarden hebben.
ben sowieso al vaak te lui om te rijden, en als ik dan zoveel moeite moet doen om met die zadels te sjouwen telkens dan komt het rijden er helemaal niet meer van denk ik.
Nog meer ideeen altijd welkom natuurlijk!

Fikse schop onder je kont lijkt mij een goed idee! :D
Je hebt er 2 waarop je kunt rijden en zadels dragen is al teveel moeite voor je???
Van je studio naar de auto, pffffft, wát een opgave!
Wees blij dat je kán rijden en deze luxe hebt!
Bah, je presenteert jezelf hier niet al te best, zacht gezegd! :r