Mijn paardje is verhuist naar de stalling waar we vorige winter hebben gestaan. Normaal gezien was ik niet meer van plan om te verhuizen, maar wegens diverse redenen is de beslissing toch gekomen.
Nu, de locatie voor mijn paardje die tevens een erge luchtzuiger is, is fantastisch. We zijn er nu ook vroeger dan de eerste keer. Dan kwamen we pas eind oktober, begin november aan. Dus nu is het er nog lekker groen en met een zalig zacht weertje.
Ik heb hieronder de lay-out, verhoudingen kloppen niet helemaal. Maar links is er een schuilhok met aanpalende weide, waarin het 2,5 jarig fries paardje van mijn vriendin staat. Voorlopig staan ze gescheiden omdat haar paardje last had/heeft van wormen. Ze moet haar tweede kuur starten en voor alle zekerheid nog even gescheiden. Ze kunnen wel contact maken aan de draad. Tussen de twee paddocks is er een gang, gemakkelijk voor de staleigenaar om dan zo naar het hok te lopen om het hooi te pakken enz.
Mijn paardje staat rechts, hij heeft dus een zeer grote weide voor zich alleen. Toch merk ik dat hij zich wat verveelt... Hij luchtzuigt niet veel en veel minder dan op de weide van de vorige stalling. Die nochtans speciaal was afgezet zodat hij niet meer kon luchtzuigen op de palen van de weide, maar wel op de automatische drinkbak. Hier op deze weide is er niks afgezet en gaat hij af en toe een paal opzoeken. Hij luchtzuigt ook als hij aan het eten is, het hooi wordt in een bak gegeven en daar zet hij zich dan op vast. Het vierkantje is dus de bak voor het hooi, het cirkeltje is de drinkplaats.

Kan ik eventueel nog iets doen waardoor het interessanter wordt op de weide tot dat zijn weidemaatje er is?