Wat voor een stal?Goedkoop!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AppleDumplin

Wat voor een stal?Goedkoop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 21:54

Hallo bokkers!Ik zit met een vraagje...Hebben jullie een idee?Laat het alsjeblieft weten!
In januari krijg ik waarschijnlijk een paard.We hebben mini-pony's die geen stal nodig hebben,dus we hebben er nog geen.Ik zoek een buitenstal met twee aparte stallen (omdat er over een jaar/twee jaar nog een E-pony bij kan komen.De twee stallen naast elkaar,daarnaast een kleine (zeer goed afsluitbare) zadelkamer,en daarnaast nog een overkapping om te wassen en borstellen.Binnen twee jaar gaan we verhuizen,weten jullie of sommige stallen uit en in elkaar gezet kunnen worden,buiten het vloertje natuurlijk.En het moet zo goedkoop mogelijk zijn,het prijskaartje van paard etc...zal al hoog genoeg zijn.Hebben jullie enig idee welk stallenbouwbedrijf het goedkoopsts of een andere verkoper?Groetjes van mij!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:17

Goedkoop is duurkoop, maar ik dan zou ik zeggen: select stallenbouw.
Of gewoon op marktplaats kijken of je iets 2e hands kunt vinden.

Jantine_

Re: Wat voor een stal?Goedkoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:18

Containerstal en daar dakje aan maken voor poetsplaats?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:19

Voordat je je stal koopt: Eerst even bij de gemeente vragen of je hem wel mag plaatsen!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:21

Goedkope stallenbouwers....... vergeet dan niet HEEL kritisch te kijken naar zaken als hoogte, de afmetingen van de doorgang, kwaliteit van het verfwerk, etc. En inderdaad: vergeet je eventuele vergunning niet.
Veel plezier met je nieuwe paard!

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:23

Een vergunning is zeker belangrijk. Verder was het eerste wat ook in mij opkwam een container stal.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:27

He wat een handig topic.
M'n vriend en ik hebben net een huis gekocht en willen een paddock met een (schuil)stal bouwen,eerst voor 1 paard ,maar misschien ook wel voor 2.
Dus wil ook even meelezen en kijken of er handige tips binnenkomen :D

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 20:51

Bedankt voor de antwoorden allemaal! *\o/* Ik weet wel dat we eerst een vergunning moeten hebben,ze doen hier niet zo moeilijk dus zal wel meevallen.Umuhh..container stal?#domdom :? :') Geen idee wat daar mee word bedoeld.#schaam! Het zou wel handig zijn als het weer uit elkaar kan,kan dat?Als iemand uit kan leggen wat een containerstal precies inhoud en hou we dat kunnen maken hoor ik het graag!Wel allemaal heel erg bedankt voor de reacties (nogmaals) !Ik heb al tweede hands gekeken maar de maten vielen nogal tegen,beetje ruim mag van mij wel.Select stallenbouw zal ik eens ff googlen! +:)+

Knuddefrutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:13

Een containerstal is een oude vrachtwagen/zeecontainer, waarvan je de deur open zet....

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:26

Op MP staat er nu één te koop. Dan heb je een voorbeeld. (zoek op 'stal container'). Dit is er dan wel één zonder zadelkamer maar je zou kunnen overwegen en een extra container aan te zetten als zadelkamer en opslagruimte. Zoals deze zijn er velen te krijgen. Mijn ervaring met een container box is dat de temperatuur wel flink op kan lopen. Ik zou mijn paard in de zomer dan ook zeker overdag niet erin willen hebben maar als ze in de zomer buiten staan kan het prima. Ook waren de containerboxen die ik heb gezien vaak kleiner dan 9 vierkante meter. Persoonlijk vind ik dat een (E) pony of klein paard daar best in kan overnachten maar ik vind het wel wat beperkt. Als je dan toch zelf iets gaat plaatsen zou ik voor een groter leefoppervlak gaan. Maar misschien bestaan er wel containers die groter zijn hoor...

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 21:55

Okey,bedankt!Zoiets had ik in eerst instantie al bedacht,ja!Ik zie wel eens mensen die dat ongeveer zo zelf in elkaar knutselen met golfplaten en een oude stal,niet echt heel moeilijk lijkt mij.Als het heel erg koud is en onze weides te glad zijn,neem ik liever geen risico en zou het paard niet zo heel lang buiten mogen,veel op stal dus.Een grote stal vind ik daarom wel het belangrijkste,ik zie vaak paarden op stal die zichzelf niet een om kunnen draaien,ik als mens zou er al belabberd van worden,laat staan een paard dat graag bezig is.Fijn dat ik zo snel antwoordt kreeg zeg! *\o/*

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:36

Hmmm... Zelf in elkaar knutselen van golfplaten?? Houd er wel rekening mee dat je dieren er veilig in moeten staan. Als er een pak sneeuw valt moet het dak niet instorten. Het moet niet omgaan of gaan klapperen bij storm en als je paard eens een keer tegen een wand trapt moet hij er niet doorheen vliegen. Lijkt me niet makkelijk om zelf een veilige stal te bouwen... Onderschat het niet hoor!

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 00:26

hi hi!Daar ben ik het helemaal mee eens hoor,maar knutselen bedoel ik meer mee,wat creatiever,sommige gebruiken allerlei kleurtjes.Maar ik ben niet van plan dit te doen ,ik ga liever voor mega veilig!ALS we het niet door een bedrijf laten doen,word het 'de klusjesman' die maakt alles van erg goeie kwaliteit hout en heel stevig,maar het liefst zou ik een goeie container of (geen mega dure) kunstof stal kopen.Wel bedankt voor de tip Mootje1980!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 00:35

Een zeecontainer, kun je supersimpel plaatsen, vergunning is vaak eenvoudig en als je verhuist kun je hem gewoon meenemen of weer verkopen. Kun je geld besparen voor de stallen die je bij je nieuwe huis gaat bouwen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 00:38

Ik denk dat het "goedkoopste" zelfbouw is. Als je alles naast elkaar wilt hebben, zou ik aan een carport denken die je indeeld zoals je zelf wilt en waarvan de zijwanden makkelijk dichtgemaakt kunnen worden. Goedkoop zal het niet worden, je hebt er wel goed materiaal voor nodig, het hout moet degelijk zijn, goed dakmateriaal, etc.
Of even doorsparen en een containerstal inderdaad. Die zijn ook weer te vervoeren door een vrachtwagen zonder dat je het weer uit elkaar hoeft te halen en weer in elkaar moet zetten. Uit elkaar halen en weer in elkaar zetten maakt het alijd instabieler.