Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sodeletuut schreef:Ik heb mijn paarden altijd al 24/7 buiten staan, dus ik weet niet of je doelt op de beweegreden van het buiten staan, of de beweegreden van het veranderen van binnen naar buiten staan? Het valt mij juist op dat er nog steeds zo veel mensen zijn die hun paarden 24/7 (of 20/21/22/23) binnen hebben staan, kan ik ook met mijn hoofd niet bij.
Soraya10 schreef:Ik zelf pleit voor zoals we t vroeger thuis deden. Overdag stonden ze in de wei . In de winter van een uurtje of 9 tot 5 uur en sávonds brokken en hooi en lekker op stal in een eigen ruime box. Zomer stonden ze vaak al rond 8 uur buiten tot uurtje of half 9. Niet alleen denk ik toch dat dit fijner is voor paarden. Aangezien er gekken rond lopen op deze planeet en dieven heb ik ze s'nachts liever binnen staan.
xNikitaaa schreef:Ik vind dat een paard 24/7 buiten hoort, ben blij zat dat steeds meer mensen dit in zien. En het is ook nog eens goedkoper!
Edit: mijn pony komt dus ook 24/7 buiten, als ik haar morgen ophaal.
tine10 schreef:Soraya10 schreef:Ik zelf pleit voor zoals we t vroeger thuis deden. Overdag stonden ze in de wei . In de winter van een uurtje of 9 tot 5 uur en sávonds brokken en hooi en lekker op stal in een eigen ruime box. Zomer stonden ze vaak al rond 8 uur buiten tot uurtje of half 9. Niet alleen denk ik toch dat dit fijner is voor paarden. Aangezien er gekken rond lopen op deze planeet en dieven heb ik ze s'nachts liever binnen staan.
Sorry, maar als ze in de wei kunnen komen, kunnen ze ook in de stallen komen. Lijkt me toch een schijn veiligheid.
Samblabla schreef:De mijne blijft snachts gewoon lekker op stal staan, als je eens hoort wat er met paarden gebeurd hier in limburg. (O.a. Thorn en bij luik) dus ik laat mijn paard niet met een gerust hart in de wei staan. Ze staat wel meer buiten dan binnen.
Soraya10 schreef:Ik zelf pleit voor zoals we t vroeger thuis deden. Overdag stonden ze in de wei . In de winter van een uurtje of 9 tot 5 uur en sávonds brokken en hooi en lekker op stal in een eigen ruime box. Zomer stonden ze vaak al rond 8 uur buiten tot uurtje of half 9. Niet alleen denk ik toch dat dit fijner is voor paarden. Aangezien er gekken rond lopen op deze planeet en dieven heb ik ze s'nachts liever binnen staan.
unihorses schreef:Soraya10 schreef:Ik zelf pleit voor zoals we t vroeger thuis deden. Overdag stonden ze in de wei . In de winter van een uurtje of 9 tot 5 uur en sávonds brokken en hooi en lekker op stal in een eigen ruime box. Zomer stonden ze vaak al rond 8 uur buiten tot uurtje of half 9. Niet alleen denk ik toch dat dit fijner is voor paarden. Aangezien er gekken rond lopen op deze planeet en dieven heb ik ze s'nachts liever binnen staan.
maar wat zou er fijn zijn aan in een hokje staan opgesloten...
ik vind 24/7 doodnormaal en het fenomeen stal eigenlijk heel vreemd.
wie heeft dat ooit bedacht?
in 1 winter passen ze zich prima aan aan de kou en anders kun je bijspringen met dekens.
en in de stal zijn ze ook niet veilig... en ja, dat luik verhalen is ook wel in een stal gebeurt! maakt de paarden enkel makkleijker te pakken... ieder mens kan die deur openen..