Patriot P10 draait hier, al had ik flink moeite om de stekkers om te wisselen toen die over moest op accu. Ding zit in een bak samen met wc-rol als vochtvreter, want eigenlijk moet deze binnen hangen volgens de gebruiksaanwijzing. Output is 1J en dat wil je toch minimaal wel (halve ha, maar meer draad door track en paddock om alles winterproof te hebben). Ik wil het systeem overzetten naar opladen via zonnepaneel ivm niet hoeven sjouwen en langere levensduur accu's (autoaccu's willen liefst volgeladen blijven, diepe ontladingen zijn ze niet op ontworpen). Al overleven de accu's een 4-6 weken wissel meestal wel een aantal jaar. Let ook op dat je Ah minimaal 80 is (meer vrachtwagen dan personenauto) voor genoeg capaciteit om dit goed vol te houden en in de winter kan je vaker moeten wisselen ivm kou.
Kies voor een apparaat met flink klap, dus minimaal 1J, ook om andere dieren van je land te houden (wilde zwijnen als je ze hebt bv, hier mogen ze niet meer geschoten worden nl al heb ik ze nog niet gezien). Lees de gebruiksaanwijzing goed en zeker voor het aantal aardpennen. Zorg dat je bij die pennen kan, want bij droog weer werken ze minder goed (=minder klap), dan helpen een paar emmers water erbij goed, maar dan moet je er wel bij kunnen.
Nieuw en zwaarder apparaat staat op de wensenlijst, maar nu werkt deze nog goed. Gallagher B300 is daar een optie voor (ong. 2,5J), maar ik kwam ook ergens een interessante koltec tegen met vergelijkbaar klap, kleiner en goedkoper. Zonnepanelen kan je trouwens beter via MP afd. campers kopen, prijs is dan meestal rond de 1 euro Wp ipv 10. Je zal ong. 60Wp wel willen hebben plus een 12V chargecontroler zodat je accu niet opgeblazen wordt. Als daar cijfers op staan qua hoe vol je accu is zal die trouwens 14V aangeven ipv 12V. Accu leegtrekken is onder de 10.5V.