Ervaringen gevraagd voor onderzoek studie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

appeltje93

Ervaringen gevraagd voor onderzoek studie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 16:03

Hallo allemaal,

Ik volg een juridische opleiding en ben nu in de beginfase van een juridisch onderzoek dat ter beoordeling van mijn stage mee zal tellen.
Het onderzoek gaat over het contract tussen de eigenaar van het paard en de pensionhouder.
Om te kunnen beginnen aan de juridische kant van het verhaal, wil ik eerst door middel van een soort 'enquête' op bokt kunnen vaststellen wat er in de praktijk het meest mis gaat op een pensionstal.
Je kan hierbij aan vanalles denken. Schade aan je paard door nalatigheid pensionhouder, schade aan een ander paard/materiele zaak door toedoen van jouw paard, ruzie/onenigheid met de pensionhouder, plotselinge prijsstijgingen... eigenlijk alles wat jij ooit als vervelend hebt ervaren op stal.

Als je het niet prettig vind om jouw ervaring op bokt neer te zetten, kan je me ook mailen naar: juridisch-onderzoek@hotmail.com

Alvast bedankt voor het lezen :) Jullie zouden mij enorm helpen als jullie een reactie plaatsen! :j

Appelflapje

Re: Ervaringen gevraagd voor onderzoek studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:07

Waar ben je precies naar op zoek? Er staat niet echt een concrete vraag in je openingspost. Je hebt het over 'vervelende ervaringen op stal', maar dat lijkt me niet concreet genoeg om er straks goede conclusies uit te trekken. Misschien kun je je vraag of bedoeling nog iets beter toelichten, dan denk ik dat er meer nuttige reacties zullen komen.

appeltje93

Re: Ervaringen gevraagd voor onderzoek studie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 16:13

Ik heb geprobeerd het door voorbeelden al wat concreter te maken, maar misschien is het zo duidelijker:
- schade aan jouw paard
- onenigheid met de pensionhouder over bijvoorbeeld:
* verzorging
* prijsstijging
- schade aan een ander dier/ander mens/ander voorwerp door jouw paard
Misschien is 'elke vervelende ervaring' inderdaad wat te algemeen, ik bedoel namelijk niet ervaringen als 'mijn stalgenoot heeft mijn halster geleend waarna het door de gang slingerde' ... meer ervaringen met schade of andere consequenties als gevolg.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:51

ED --> VSW