Automatische drinkbak schoonmaken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Automatische drinkbak schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 10:45

Hoi bokkers,

Ik vroeg mij af hoe jullie de automatische drinkbakken van jullie paarden schoonmaken. Die van mij gooit altijd een deel van z'n eten (graan) in zn drinkbak. Dit schep ik er regelmatig uit, maar die bak stinkt gewoon. Het ruikt een beetje naar sloot/modder. Ik heb wel een geprobeerd het gewoon met een doekje en wat water schoon te maken maar dit werkt niet zo. Maar je kan ook moeilijk met sop oid in die bak gaan zitten, want dat krijg je er bijna niet meer helemaal uit. De drinkbak eraf schroeven is eigenlijk ook geen optie, want dan moet de hele waterleiding er af volgens mij, en dat ding gaat er ook niet zo makkelijk af.

Dus ik vroeg me af, hoe maken jullie die drinkbak schoon? :)
Laatst bijgewerkt door xJess op 29-09-13 11:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:50

Gewoon met een oide paardenborstel er water :-) werkt prima!

xJess

Re: Elektrische drinkbak schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 11:04

Hmm, dat zal ik is gaan proberen, bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:07

Ik gebruik wel een sopje, van groene zeep of met dettol, om de bak schoon te krijgen. Ook de lepel even optillen zodat je daar onder kunt schoonmaken.
Daarna een emmer er onder houden, en flink laten doorlopen met water zodat alle zeep wegspoelt.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:13

Een gekleurd sponsje met groene schuurkant vindt ik lekker werken. Lepel idd een beetje optillen emmer/zwarte ton eronder om water op te vangen wat je eruit werkt.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:17

gewoon met een doekje of iets dergelijks
Ik neem aan dat de waterbak automatisch is en niet elektrisch? ;-)

xJess

Re: Automatsiche drinkbak schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 11:19

Bedankt voor de tips!
Tinkertje89, oeps, je heb helemaal gelijk :+ Heb het veranderd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:07

Ik haal hem eerst leeg met een spons. Spons erin leggen en vol laten zuigen. Zo haal je de bak eerst leeg. Daarna kan je hem schoonmaken, eventueel met sop maar kan ook prima met alleen water. Daarna het vieze water er weer uit halen met de spons, net zolang tot de bak leeg en schoon is.

ryukapple

Re: Automatische drinkbak schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:11

Met een harde paardenborstel en heet water eerst al het water er met de borstel uitvegen kokend water erin ff laten weken en dan schoonschrobben met de borstel

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:22

Ik heb gewoon een goedkope afwasborstel gekocht, daar maak ik hem mee schoon, dan het water eruit en weer vol laten lopen. (mijn paarden poepen er ook nog wel eens in :') )

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:16

afwasborstel ;) werkt prima!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:19

Ik doe het gewoon met een schuursponsje. Eerst met water er in en goed schrobben en daarna paar keer goed door laten lopen zodat er geen viezigheid achter blijft. Heb eigenlijk nog nooit met sop gedaan. Zou ik ook niet erg snel doen als er een vreemde geur aanzit willen ze er al niet zo gauw meer naartoe. Buiten laten ik het er gewoon zo uit lopen en in de stal hang ik er een emmer onder anders is het een natte zooi.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:32

Ik haal dagelijks de strootjes en als ik pech heb de poep er uit (paard mest heel af en toe in zijn drinkbak, en de kippen ook -O- ). Als hij (of de kippen) er in gepoept hebben dan haal ik bijna al het water er uit, schrob ik de bak schoon met een stalen schuurspons, en daarna maak ik hem nog een keer schoon met een gewone spons. Als de bak schoon is spoel ik hem nog een keertje om met water, en daarna is hij weer blinkend en klaar voor gebruik :Y)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:46

Afwas borstel, dan hoef je niet met je handen die smerige troep eruit te halen en je kunt overal bij.