Project paddock

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Project paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 19:56

Hallo Bokkers!

Hier zijn we begonnen aan een 'groot' project, namelijk een betere huistvestiging voor onze paarden. Jarenlang was het weiland altijd één grote drek door het natte weer. Jammer genoeg leven we nou eenmaal niet in een regen-loos land en dus moesten er maatregelen genomen worden! Zeker nu er niet meer 2, maar zelf 4 paarden zijn die constant op het weiland lopen. Ons project paddock liep al een tijdje, en de ideeën waren er zeker, maar het kwam er nooit echt van. Vorige winter hebben we uiteindelijk gewoon betonplaten voor de stal gelegd, zodat ze toch min of meer droog konden staan. We hebben ook wel een droog weiland, maar als ze daar ook 24/7 op zouden moeten lopen zou er geen sprietje meer over zijn. De betonplaten waren een leuke, tijdelijke oplossing. Maar door de drek ging het algauw verschuiven.

Sinds de aankoop van ons 4de paardje, is er eindelijk schot in de zaak gekomen. Er werd 18 ton(?) (komt nog 2de levering) zand geleverd, een worteldoek gekocht en al verscheidene kleine preparaties gemaakt. Vroeger stond er ook maar één stal open (we hebben er 2), maar met 4 in één stal gaat toch echt niet. Dus, geit een nieuw hok gegeven en stal opengegooit. De paardjes waren blij!

Maar, wat willen we nu allemaal precies realiseren? Wel, eventjes op een rijtje: :list:
- Zand tot de mesthoop
- Ijzeren poort naast de mesthoop, zodat de paddock kan gesloten worden
- Plastic flappen aan deuropeningen vd stal
- Slowfeeders

De paddock zou niet enkel dienen als paddock, maar ook als kleine NH-, longeer- en VD piste. Hij is nét te klein om er in te rijden met de 'grote' paarden, maar om mijn kleine broertje een beetje bij te scholen met ons shetje zal het vast wel gaan.

Om jullie een idee te geven hoe het eruit zag in de winter.. (2jr geleden) *schaam* :o
http://i1251.photobucket.com/albums/hh5 ... C02809.jpg

De tractor met 1ste levering vh zand
http://i1251.photobucket.com/albums/hh5 ... CN1500.jpg

En de paddock nu. Helemaal opgekuist en alle troep weg. Aan de mesthoop komt dus de poort en tot daar komt het zand.
Afbeelding

En op deze foto zien jullie mijn ouders aan het werk :P Ik heb ook meegeholpen. Gewoonal alles schoonmaken was een hele klus. Er lag een HOOP troep onder de dikke modderlaag. Stukken van fietsen (ons huis was vroeger een fietsenwinkel), kapotte borden, suuuper veel (lei) stenen, zelf één hele tegel, veel beton, plastic, ... Het grootste deel hebben we met man en macht weggekregen. En we zijn dan ook trots op het resultaat.
Afbeelding

2u later na deze foto, lagen de betonplaten alweer voor de stal. Ook hebben we er 3 nieuwe bij gelegd. Op de foto zie je ook de zandberg die we strakjes helemaal in de paddock mogen scheppen :') Ook zie je de stallen. Deze zijn allebei 3x3 en staan dag en nacht open.

Hopelijk volgen jullie dit topic en zijn jullie al even benieuwd naar het eindresultaat als wij. :D Bedankt voor het lezen/kijken. Tips zijn altijd welkom.

NaomiJouke

Re: Project paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:57

ik ga volgen ziet er goed uit

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:00

Klinkt als een mooi plan, ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:01

Leuk project! Altijd leuk om te volgen :)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:02

Ben zeer benieuwd naar het resultaat!

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:02

Wauw , ziet er inderdaad goed uit !

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:11

Ben benieuwd op het eindresultaat

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:15

Oooh wat leuk zeg :D Hoe groot is/wordt je paddock nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:15

Ooh dit ga ik ook even volgen. Interessant!

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:16

Ik volg :D ziet er al netjes uit! ben benieuwd hoe het er uit gaat zien verder!

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:18

Ik volg mee! Ik ben benieuwd :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 20:18

Bedankt! :D
Ik ben zelf ook zo benieuwd naar het eindresultaat :+ Helaas ligt het morgen weer even stil, ivm mijn vader moet werken natuurlijk. Ik duim dat er tegen volgend weekend zand in ligt. De poort, flappen etc zijn extraatjes die er in de loop van het jaar wel bijkomen.

Uh, hoe groot.. Volgens mijn vader is het pakweg 50m². In meters ongeveer 15m x 10m.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:22

Ik volg ook! Heb je nu 2 stallen dan? Of bedoel je dat je van de 2 een grote hebt gemaakt?
Ik ben wel benieuwd :D

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:25

15x10=150m2, geen 50 hoor ;).

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:27

Ik volg

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 20:27

Het zijn 2 stallen. Er staat een muur tussen :) We hadden toen we onze stallen 2jr geleden verbouwden ivm aankoop van Tinky er 2 gebouwd in voorzorg. Stel dat er een paard ziek is etc. We hebben toen nog getwijfeld om er één grote van 6x6 van te maken, maar uiteindelijk niet gedaan.

Toen Boris erbij kwam wel eventjes vervloekt dat we dat niet hebben gedaan. Maar eigenlijk vind ik de muur ertussen wel fijner. Bij het eten leggen we het voer in beide stallen en kunnen ze kiezen. Ze zijn dan een stuk rustiger dan dat ze met zen allen in één stal staan en als er ruzie is ze tegen de muren geplet worden..

Haha en xNikitaaa, dat zei mijn vader toen ik het vroeg. :+ Hij is nogal moe, dusja, zou me niet verwonderen dat hij een fout maakte bij het berekenen hiernet. Vroeg 't 'm in de rapte om vlug te kunnen antwoorden.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:37

ik volg ook! :D
ziet er echt leuk uit, ben ook benieuwd naar het eindresultaat :))

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:45

Leuk, ik volg!
Maar wat bedoel je met flappen? :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 20:47

Ken je dat niet? Die plastic flappen dat ze in de colruyt hebben bij de afdelingen waar er afkoeling nodig is? (Ik denk wel dat Colruyt Belgisch is..) Anders moet je even googlen. Je vindt direct een foto :)

De flappen zorgen ervoor dat de stal beter geïsoleerd is. Er komt geen koude meer binnen. In de zomer zijn ze dan weer enorm handig tegen de vliegen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:49

Super zeg=! Ik volg zoizo ook mee.

Hier was de uitloop ook afgegraven van alle modder en troep. Ga nu nog een laag er van af kunnen scheppen en dan geul graven er langs. Steen in die geul, treinbilzen er op en dan zand 15/20cm de hoogte in. Zal hier enkel trager gaan ik moet het helemaal alleen doen met armen die snel overbelast zijn door losse gewrichten. |(

Plastic flappen zijn deze vermoed ik: http://www.gordijnstroken.nl/pvc-flappen eigenlijk goed idee enkel grote kans dat Jack daar aan zou proberen te vreten maar eigenlijk echt een goed idee van jullie zeg!!!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:54

Bedoel je zulke flappen die ook in de ballenbak zijn? :')
Ik dacht iig dat dat het was, maar leek me onlogisch omdat ik het niet kende, maar idd wel heel handig!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 21:00

Uh, voor zover ik mij herinner hebben ze die idd soms in Ballenbakken _O-

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:38

Ooh ik kijk mee

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:43

Ga het ook even volgen ...ideeen opdoen voor onze paddock...

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 21:55

Echt leuk om te lezen dat er zo veel mensen volgen! +:)+
Wou dit topic dan ook maken voor mensen die ook een paddock willen aanleggen of ideeën willen opdoen. Vroeger spitste ik ze ook door en ik vond ze altijd handig. Ik hoop dat ik mensen met dit topic ook een beetje wegwijs kan maken. Ik zal morgen nog eens een foto maken hoe de betonplaten er nu bij liggen.