Help! Paard verhuizen naar wei of uitstellen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Billy2010

Help! Paard verhuizen naar wei of uitstellen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 08:08

Mijn paard gaat binnenkort naar een nieuwe stal op een boerderij. hij krijgt daar een grote stal en mag altijd naar de wei in de zomer of met slecht weer /winter in de paddock. Hun beleid is dat een nieuw paard zomaar wordt toegevoegd aan de kudde, want "ze moeten het toch uitvechten"..Mijn paard is een niet dominant en sociaal dier, maar ik ben er niet gerust op. Bovendien is er weinig toezicht op de wei. Nu heb ik er slapeloze nachten van en twijfel of ik hem niet beter op zijn oude plek kan laten staan en dan pas verhuizen als de paarden daar uit de wei gaan. Dan gaat hij met 1 ander paard in de paddock. Anderzijds gun ik hem nog een paar weken wei, daar houdt hij zo van maar ik moet er niet aan denken dat hij klappen krijgt en ik heb er een slecht gevoel over. Wie heeft er een advies?

Esmeralda

Re: Help! Paard verhuizen naar wei of uitstellen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:14

Het voordeel van een weide is de ruimte, vind jou paard het niet leuk, kan die weg lopen
Tuurlijk komen de andere paarden kijken, ruiken, gillen en trappen. Dat is nu eenmaal zo.
Meestal is het zo opgelost. En als jou paard onderaan in rang sta, dan geeft die gauw op en is de rust gauw gekeert. Het is niet leuk, maar ff door zetten. En net wat je zelf zegt, ik gun hem nog een paar weken weide gang.
En blijf er zelf gewoon even bij.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:15

tja moeilijke keuze..maar snap wel idd erbij toevoegen en kijken hoe het gaat zou ook niet mijn keuze zijn maar is wel een manier om te kijken hoe het gaat...wel zou ik er bij blijven als het gebeurd en loopt het dan echt uit de hand kan je ingrijpen.

Billy2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 09:03

Ik heb wel een paar dagen vrij genomen om toezicht te kunnen houden...

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 04:18

Zou hem lekker daar in de wei laten. Volgend jaar moet het anders toch ook, kan je er maar beter meteen vanaf zijn als je er zo zenuwachtig van bent. Onze paarden gingen zelfs voor een weekje ponykamp in een vreemde kudde van 15 paarden. Nooit een probleem geweest! Beetje rennen in het begin maar dat hoort erbij!

Billy2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 19:13

Het is allemaal goed gegaan..inderdaad even de rang bepalen, snuffelen en rennen en toen was het vrij snel klaar! Bedankt voor jullie antwoorden!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:57

fijn!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:00

Fijn dat het goed is gegaan. Ik kan me helemaal voorstellen dat je ongerust was en er bij wilde zijn.