Kale paddock met schuilstal: hoeveel betaal jij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emita

Kale paddock met schuilstal: hoeveel betaal jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 15:15

Er zijn veel topics over stalling en kosten, maar ik kan niks vinden over alleen een paddock met schuilstal. Ik ben dus benieuwd hoeveel jullie hiervoor betalen per paard per maand, kale huurprijs. Het gaat hier dus niet om een kale stalhuur waar je gebruik mag maken van een paddock, maar echt een 24/7 paddock met SCHUILstal. Ook graag regio erbij vermelden en de faciliteiten die je verder hebt en wat je zelf moet doen/wat er voor je wordt gedaan.

Ik sta in Wassenaar (Den Haag). Mijn paard staat 24/7 op een paddock met schuilstal, kale huurprijs 130 euro per maand. Er is koud water aanwezig voor wassen, en is een verlichte buitenrijbaan aanwezig die het grootste deel van het jaar wel te berijden is, en ik heb een zadelkast. Ook is er een wc en er staat een tuinhuisje die wordt gebruikt als soort van kantine (er staat een waterkoker en er liggen regelmatig lekkere koekjes of er staat een fles cola) Er zijn heerlijke uitrijmogelijkheden. Ik moet verder alles zelf doen (samen met de eigenaresse van het paard dat bij mijn paard in de paddock staat): mesten, voeren, voer inkopen, etc. Met haar deel ik natuurlijk de hooikosten, wij kopen gemiddeld een baal per week á 40 euro. Gedeeld door twee is dat 20 euro per week dus 80 euro per maand. De staleigenaar houdt alles wel goed in de gaten en als hij het idee heeft dat er iets mis is of als we bijvoorbeeld een dagje niet kunnen kopen, dan wil hij altijd wel wat hooi voor ons neerleggen in de voerbakken. Heel behulpzaam dus :j

Ben benieuwd naar hoe dit allemaal zit bij jullie :D

keshia

Re: Kale paddock met schuilstal: hoeveel betaal jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:21

ik vind het gerekend met voer erbij behoorlijk prijzig.. vooral omdat er dus geen gras is, geen binnenbak of echt luxe faciliteiten, en al met al betaal je toch over de 200 euro..
denk ook niet dat er veel vergelijkingsmateriaal is, denk dat veel mensen of een weiland met schuilstal hebben of idd een stal en een paddock,...
ter vergelijking wellicht, ik heb mijn paard 24/7 buiten staan, met onbeperkt hooi voor 100 euro..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:26

Welke regio zit jij keshia?

TS heeft het over Wassenaar, randstad is sowieso duur qua stalling. Bij een luxe stal komen de paarden 9 van de 10 keer nauwelijks buiten en betaal je wel €400,- per maand..
Ik vind het wel een nette prijs voor onze regio TS :j

Mijn paard staat bij mijn ouders dus aan mij heb je weinig :P Betaal €125,- voor dag/nacht buiten met inloopstallen, wel een eigen stal met gangpad, incl voer en vlas en een rijbak die het hele jaar door goed is. Zéér ruime zadelkast, kantine, toilet etc. Ik klaag niet :Y)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:27

Ik betaal hier voor mijn stalling 150 euro per maand dit is inclusief hooi en stro. Paard staat hele dag buiten in een paddock en kan zelf besluiten naar binnen te gaan. Eventueel in de winter 's nachts binnen en overdag buiten. Buiten/binnen zetten word gedaan, voeren word gedaan en mijn paard word netjes in de gaten gehouden. Verder hebben wij een buitenbak met verlichting die altijd rijbaar is, hebben we allemaal een eigen kast, komt er nog verlichting bij de weilanden, komt er nog een kantine, komt er nog een longeercirkel en nog een binnenpoets standplaats. In de zomer krijgen de paarden toegang tot 3 hectare grasland dus ik ben helemaal tevreden!

Zit trouwens in de regio noord-holland ;)

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:29

ik heb er ook een spuitstal bij, een kast idd, en zit direct aan het bos, met een buitenbak met verlichting en een longeerbak.. ik zit regio brabant..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:30

Goed voor elkaar savieralover! Is echt lekker goedkoop! :j
Helemaal als alle plannen straks doorgevoerd zijn!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 15:39

Het is inderdaad duur, maar voor de omgeving waar ik woon is waar ik sta echt super goedkoop haha. Daarom was ik ook benieuwd naar hoe de prijzen van schuilstallen liggen in de verschillende regio's.

Wat zou jij dan willen betalen voor dit, Keshia? :) brabant is soiwieso goedkoper dan randstad/Den Haag maar dat maakt verder niet uit :D

Als je trouwens kijkt over de hele randstad denk ik dat rotterdam en den haag nog duurder is dan bijvoorbeeld Randstad gedeelte utrecht. Maar ik kan het mis hebben hoor :D

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:07

Is wel een dure regio natuurlijk maar in mijn ogen een behoorlijke prijs voor een kale paddock met schuilstal zonder voer.

Staat hij goed in het strooisel of komt dat er ook nog bij?

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:15

ik snap dat ik in een goedkopere regio zit, en ook is mijn stalling het goedkoopst uit de omgeving..
maar ik vind 210 euro per maand, en dan nog alles zelf moeten doen, gewoon aardig aan de prijs.. je hebt er nogal wat werk mee.. voor mij zou dat nu geen doen zijn met een dochtertje van 13 maanden.. ik zou 210 incl uitmesten en voeren dan al beter vinden.. zodat het werk al gedaan is..

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:27

Kaal betaal ik €50,- per maand. Dan staat mijn paard in een kudde op de wei met kleine schuilmogelijkheid. En mag ik gebruik maken van de rijbak.
Ik heb besloten te gaan voor all-in: inclusief hooi, brok, voeren, eigen stal, zadelkast etc. Dan betaal ik €150,- per maand. Paard krijgt brok als ik dat vraag, of nouja eigenlijk i alles mogelijk als ik dat vraag.
Uitrijmogelijkheden genoeg, staan aan de dijk en het bos is 10/15 minuten stappen. Groot voordeel is de rijvereniging op 200 meter afstand.

Charlie staat in overasselt, gelderland

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:38

cashlee, zou je mij een pb willen sturen waar jij staat? vermoed dat je wellicht op mijn oude stalling staat! heb zelf in overasselt gewoond..

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 17:02

simongek schreef:
Is wel een dure regio natuurlijk maar in mijn ogen een behoorlijke prijs voor een kale paddock met schuilstal zonder voer.

Strooisel is niet nodig :) De bodem in de schuilstal is ook van wit duinzand

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:36

Hoe groot is die paddock?
Ik betaal maar 90 euro per maand voor 4 pony's,heb dan 3/4 hectare grond en een schuurtje van 8 x 4 met daarin 2 stallen een zadelkamer en een voorraadhok.
Ik heb een onverlichte buitenbak die ik zelf heb laten maken.
Het land wordt 1 keer per jaar bemest en de mesthoop wordt afgevoerd(dit gaat niet over het land).
Ook is er water en elektriciteit .

Dus, ja ik vind dat je vrij veel betaald,maar dat licht natuurlijk ook aan de regio.

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:45

Naast mijn stal hebben ze ook weiland waar de paarden 24/7 buiten. De mensen betalen daar voor Shetlander 60 pm en voor grotere paarden 100 pm. Ze krijgen 3 x daags hooi/ kuil en hebben een schuil plek. Voor de rest hebben ze geen bak of iets erbij. Kasten hebben ze zelf geregeld. Dit is in de velserbroek ( naast Haarlem )

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 21:01

colunder schreef:
Hoe groot is die paddock?
Ik betaal maar 90 euro per maand voor 4 pony's,heb dan 3/4 hectare grond en een schuurtje van 8 x 4 met daarin 2 stallen een zadelkamer en een voorraadhok.
Ik heb een onverlichte buitenbak die ik zelf heb laten maken.
Het land wordt 1 keer per jaar bemest en de mesthoop wordt afgevoerd(dit gaat niet over het land).
Ook is er water en elektriciteit .

Dus, ja ik vind dat je vrij veel betaald,maar dat licht natuurlijk ook aan de regio.

Het is een paddock van ongeveer 22 x 22 meter. Heb tot nu toe nog niks goedkopers kunnen vinden in de regio.. :D Misschien toch maar verhuizen naar de andere kant van het land :=

chocogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:47

ik betaal € 125 aan kale huur, incl water en elektriciteit. Ik heb een stal van 2,5 bij 3,5 die altijd open staat met een uitloop op een verhard stuk van 4 bij 10m en dit komt uit op de rijbak van 20x40m, met verlichting. Verder is het totale perceel een halve hectare waarvan ongeveer 3000m2 wei (aansluitend op de rijbak). Ik sta hier samen met twee stalgenoten, we regelen zelf alles mbt de wei en onderhoud en voeren. Qua locatie zit ik 15 min. stappen bij het bos vandaan, over een ruiterpad apart van de weg. Naast ons zit de rijvereniging met een buitenbak van 30x80 en een binnenbak van 20x70. Op zich best wel prijzig voor Noord Brabant, maar met een pony die insulineresistent en gevoelig voor hoefbevangenheid is vind ik dit wel prettig. Zeker omdat mijn pony eiwitbulten en diarree krijgt van voordroog (ongeacht hoe droog :n), dan is de keuze in de omgeving al beperkt. De mest voeren we af bij een stal verderop, drie minuten lopen met een volle kruiwagen. Hier betalen we 10 euro per paard voor.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:14

Ik vind het nogal afhangen van hoe groot die schuilstal is, hoe groot de paddock is, en of de paddock verhard/gedraineerd is. Voor een vieze baggerbende betaal ik geen cent.

Ook een mogelijkheid, wat ik gedaan heb, zelf zand laten storten, hier doen ze over een paddock niet zo moeilijk, als je het maar paddock noemt en geen rijbak, ook al is het 20 x 40 haha.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:16

Voor paddock + schuilstal betaal ik hier €105 voor mijn paard.
In de winter zit daar hooi en stro bij inbegrepen (ongeveer november tot maart).
Ik woon in BE, in een dorp maar hier is weiland schaars.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 01:04

Ik vind dat een mooie prijs voor die regio hoor TS! Denk dat je wel in één van de duurste regio's woont, met heel weinig ruimte dus mag je blij zijn met zoveel bewegingsvrijheid voor je paard!
Maar betaald de eigenaar van het andere paard dan ook nog voor die paddock? Ofwel is het een prijs voor de hele paddock of per paard?
Ik heb mijn pony nu ongeveer hetzelfde gestald staan, paddock van 20x20 en een schuilstalletje (stelt niet veel voor, lxbxh is ongeveer 3 x 1,5 x 1,5 maar toch genoeg voor twee pony's om te schuilen). Er zit wel een klein stukje wei bij, maar ook zonder wei zou ik het huren want gebruik de wei zelden.
In principe was de afspraak toen ik het ging huren dat ik alles zelf zou doen, paarden zouden gras eten en in de winter eventueel een beetje bijgevoerd worden. Toen was de prijs €100 voor twee pony's. Eigenlijk ook kale huur dus.
Uiteindelijk bleek dat één pony echt geen gras meer kon hebben, en wel heel veel eten nodig heeft om op gewicht te blijven, dus die krijgt nu echt veel hooi. Dat hoef ik gelukkig niet zelf in te kopen, kan ik gewoon pakken op stal. Moet daar €20 per maand extra voor betalen nu.
Verder koop ik het krachtvoer en krullen voor in de stal zelf.
Paddock is niet gedraineerd oid, maar zitten op zandgrond dus blijft altijd wel vrij droog. Eigenlijk is het gewoon een kaalgegeten stuk weiland wat afgezet is. Stal is wel betegeld en een stukje voor de stal ook, zodat het daar wel mooi droog blijft.
Overigens willen de mensen van stal ook altijd wel voor mij voeren, dus uiteindelijk is het niet zo heel erg kale huur meer :P

Dit is in Overijssel. En verder is er op stal nog een 20x40 buitenbak met verlichting, een groot crossterrein van 1,5 ha, en koud water, elektriciteit en een schuur met ruimte voor alle spullen.

Linniehw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:27

Ik betaal 75 euro, 3 hele grote weilanden, hele dag op het gras, schuilstal aanwezig, grote zadelkamer en zadelkasten, 1 buitenrijbak 20/40, afspuitplaats, 2 poetsplaatsen, elektriciteit, gelijk bij het bos / ruitersportcentrum

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:46

Ik heb voor onze emiratie mijn paarden op verschillende plaatsen mijn paard(en) in de randstad in paddock/schuilstal gehad.

Haarlem: 1 stal in duur gebied aan de ruiterpaden die de duinen in gaan. Grote inloopstal, met grote paddock. Wel veel paarden waren er destijds een stuk of 25. Zomers wel weidegang 24/7 zonder schuilstal.
Hier betaalde ik 230 euro inclusief, hooi, stro uitmesten excl. krachtvoer. Goede rijbak en super uitrijmogelijkheden aanwezig.

Haarlem: kleine pensionstal met normale boxen. Achter op het terrein een kleine paddock met open containerstal samen met 2 paarden van vriendinnen. Water werd geregeld, voerne en mesten zelf doen. Hooi en stro werd naar achter gebracht. 110 euro kaal en met hooi stro kwam dat uit op 180/190 pp per maand. 2 prima rijbakken en kleine weide aanwezig. Zeer matige uitrijmogelijkheden.

Assendelft: Rijbak die als paddock dient met inloopstal en weide. Matige uitrijmogelijkheden grotendeels zelf verzorgen. Kale prijs 120 euro pp per maand inclusief hooi zo'n 180 euro.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:02

Hier in Drenthe betaal ik E100 voor weiland en stal waar ze zelf in en uit kunnen lopen. Het is met onbeperkt kuil en stro en ik voer 1x per dag. Ook is er een rijbak met verlichting die nauwelijks nat wordt, kantine met gratis drinken, wc en mogelijkheid om je zadel en spullen kwijt te kunnen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:04

Emita schreef:
simongek schreef:

Strooisel is niet nodig :) De bodem in de schuilstal is ook van wit duinzand

oe houden ze dat schoon dan, lijkt me met paardepies niet echt fris worden.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 16:15

Ik heb ze nog nooit in de schuilstal zien piesen :+ en er ligt ook nog mest. Dat doen ze altijd op dezelfde plek langs de rand van de paddock, altijd op hetzelfde stukje. Dus dat scheelt :D

130 euro is per paard, dus niet voor de hele paddock.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:20

Mijn paard staat nu aan huis, maar heeft hiervoor een tijdje op een stalling gestaan. Ik betaalde €100 voor een paddock en een stal, (geen schuilstal aanwezig) kale huur. Hier zat wel gebruik van water, mest afvoer en gebruik van de rijbak en materialen bij in. Vond het aardig duur aangezien er nog hooi, vlas en voer bij kwam.