Citaat:
Misschien dat je haar dusdanig kunt laten afvallen en verder beleren en haar daarna verkopen?
Bedankt voor het meedenken, maar doorverkopen is geen optie. Ten eerste ben ik zelf niet iemand die dieren kan doorverkopen. Ten tweede ben ik van plan om haar als 'gunst voor de eigenaar' over te nemen. Ik wil er tijd en moeite in steken om zo goed mogelijk voor haar te zorgen, en ik denk dat ik in de toekomst kosten genoeg aan haar ga hebben. Ik vind dat de eigenaar er ook zijn verantwoordelijkheid in moet nemen. Dus dan hoort hij er niet teveel geld voor te vragen, ondanks dat ze goede papieren heeft. Alleen weet ik nu al, dat hij heel boos op me gaat worden als ik haar dan weer door verkoop. Als ze verder beleerd is, dan kan ik misschien wel een verzorger voor haar zoeken.
Citaat:
die zijn aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid al versleten door het overgewicht en de leeftijd. Dit zal dus niet meer overgaan
Dat is het probleem, ik hoop dat als ze flink gewicht kwijt raakt, dat ze dan nog een aantal jaren zo goed blijft zoals ze is, dan kan ze best nog een tijdje een gelukkig paardje zijn.
Toch zou het voor haar het beter zijn als ze naar iemand ging die wel iedere dag met haar aan de slag kon.