Rustgevend middel gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pandorak

Rustgevend middel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 10:00

Hooi,

Over een paar dagen hebben we een lustrum bij ons op de vereniging en daarbij rijden we carrousel. Mijn pony is alleen nogal snel gestresst en op het terrein staan heel veel tenten en een tribune in de bak waar ze dus niet langs wilt en heel erg staat te stressen. Ik zoek iets waardoor ze iets rustiger van word aangezien het voor haar ook niet zo leuk is dat ze zo staat te stressen elke keer. Ik heb op paardendrogist.nl gekeken maar er zijn zoveel middelen dat ik echt geen idee heb wat ik het best kan geven. Hebben jullie goede ervaringen ergens mee?

KingYasFenn

Re: Rustgevend middel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 10:54

Ik ben persoonlijk van mening dat je een paard wat zo strest helemaal niet in die stress moet laten werken ;)
Maar als het moet,
dan zou ik gewoon voor iets helemaal onschadelijks gaan. Ik had vroeger zo'n kruidenmixje van de paardendrogist.nl dat gaf ik in de ochtend. werkte goed.
Dat was overigens niet voor dit soort iets, want zoals ik al zeg, ga lekker met je paard doen wat die zelf wil ipv stressen. was voor een veulen dat op stalrust moest en wat stressde omdat hij niet bij de groep kon zijn...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:57

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:52

Ik heb goede ervaringen met take it easy van cavalor. Paard blijft wel bij de les, maar het scherpe gaat er van af..

Stolz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:54

Bach rescue druppels. Kan je in een natuurwinkel vinden. Wordt zowel gebruikt bij mens als dier. :)