Slobber, maar geen water hier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Slobber, maar geen water hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 14:03

Hoi Bokkers,
Ik heb op wedstrijd slobbermix gewonnen, in de winter vinden de pony's dit heerlijk na het rijden,
alleen is het punt dat ik geen warm water bij de pony's heb. Ik zat eraan te denken om gewoon 2 gevulde
koffiekannen (heten thermoflessen dacht ik) mee te nemen. Maar dan met warm water. Zou dit warm
blijven na een uurtje/ anderhalf? Of weten jullie andere oplossingen?

Alles is welkom :)

Anoniem

Re: Slobber, maar geen water hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:04

Ja hoor kan prima.
Je kan ook de slobber thuis neerzetten en thuis maken en dan meenemen.
Als het maar goed is ingedikt en afgekoeld als je het geeft.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:04

Waterkoker op stal zetten?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:05

Ik maakte destijds voor mijn verzorgpony thuis een emmer slobber aangemaakt met kokend water. Tegen de tijd dat ik klaar was met rijden ca. 1 uur later was het nog mooi lauw en goed te eten voor haar.

chazzie

Ik maakte vroeger de slobber thuis al klaar, kon het goed opstijven/wellen en tegen de tijd dat ik klaar was met mijn paard, was het afgekoeld en klaar.

Twirrekwpn

Ik heb een waterkoker gekocht en die op stal gezet.. 10 euro bij de blokker... Werkt perfect en kan ik ook nog is een warm bakje thee voor mezelf maken heerlijk in de winter:)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:06

Je kunt er ook kokend water in doen en dan mengen met koud water op stal? Dat blijft zeker wel warm, wij nemen altijd kokend water mee op vakantie, na 10 uur is dat nogsteeds warm :D

michelle___Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:06

Je kan ook de waterkoker meenemen, en dan de stekker in de auto (waar de aansteker oid zit) doen.
Heb ik een keer gedaan toen paardlief naar de VA moest.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:10

Ik deed van huis uit heet water(niet kokend, dan smelt de fles) uit de kraan in lege cola flessen en nam die mee in van die "koel"tassen, deze isoleren en houden dus ook warmte vast. Dit bleef echt wel een flinke tijd warm. Meestal deed ik dan gelijk bij aankomst op stal mixen in een emmer met deksel, zodat het goed kon weken. Na het rijden was het dan op prima temperatuur om te eten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:11

Je kan ook gewoon koud water gebruiken, dit doe ik in de zomer en dat gaat prima. Warm water is in de winter wel fijn, misschien een waterkoker op stal zetten of thermosflessen meenemen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 14:12

Heerlijk, maar hier helaas geen stroom.
Er word veel gezegd dat het nog warm blijft als je het thuis maakt. Ik zal dit een keer uitproberen! :)

wenckep schreef:
Ik heb een waterkoker gekocht en die op stal gezet.. 10 euro bij de blokker... Werkt perfect en kan ik ook nog is een warm bakje thee voor mezelf maken heerlijk in de winter:)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:15

Slobber blijft prima warm als je het thuis maakt (emmer met deksel!), zeker als je de emmer op heel koude dagen ook nog even in een fleecedeken o.i.d. wikkelt. Ik maak mijn slobber namelijk altijd thuis aan en na het rijden is het dan mooi afgekoeld en kan m'n merrie het opeten :9

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:29

Ik maak thuis de slobber met heet/kokend water klaar, doe een deksel op de emmer en neem het mee. Dan gooi ik het bij aankomst direct in de voerbak zodat het wat kan afkoelen en tegen de tijd dat ik het voer is het lauw.