Natte rijbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dejong_wever

Natte rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 13:05

Er zullen vast meer mensen zijn die last hebben van een natte rijbak in (vooral) de herfst en winterperiode.
Zo hebben wij er ook last van, hoe lossen jullie het op? Ik wil namelijk graag mijn paarden trainen, echter
is het zo nat dat ik er niet meer met mijn schoenen kan staan.

Wij hebben de bak gedraineerd en dit water kan weg, maar goed het regent zo hard dat het niet weg wil.
Nu kun je zeggen doe lekker je rubberlaarzen aan, maar ik heb alleen enkellaarzen, aangezien de hogere
rubberlaarzen niet om mijn kuitenpassen.

Hoe los jij dit op?(weiland is geen optie aangezien het daar ook nat is.)

ApplePapple

Re: Natte rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:06

Regenlaarzen? Ik rijd gewoon in een natte bak, weet ook geen andere oplossing...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:07

Niet eigenlijk..

Ik rijd inderdaad met rubberenlaarzen, zonde dat ze jou niet passen. De bak regelmatig slepen wil ook wel eens helpen om niet enorme plassen te krijgen. Maar dat doen wij niet meer.

Heb wel eens gelezen dat sommigen de water weg pompen, maar dat kan alleen als je echt een diepe plas hebt staan in je bak.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:20

Ik ga naar een binnenbak of ik rijd niet.

Heb je al laarzen van Bekina geprobeerd? Zijn iets duurder, maar zijn breed aan de kuiten. Ik heb ook dikke kuiten, maar deze pas ik wel.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:23

Ik rij gewoon in het bos. Kun je prima trainen en de bodem is altijd goed.

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:25

Hier kun je als je lid bent van de pony-club op hun terrein rijden (als er geen lessen zijn) in een goede bak, wel buiten maar met een echte bodem en geen blubberveld. Misschien dat er zoiets in jouw buurt is?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:27

ik lees ff mee, heb uiteraard ook last van een modderbak ipv een rijbak
ik rij ook niet want bij mij wordt de bodem best glad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:30

Onze bak ligt heel iets scheef, de ene lange zijde ligt wat hoger dan de andere, het weiland er naast ligt nog iets lager. Bij heel nat weer kunnen we dus makkelijk gootjes graven in de bak, en dan loopt het meeste water er af, het weiland in. De paarden staan in een ander,wat hogere gelegen, weiland. Verder slepen we regelmatig, van een vlakke bak kun je het water beter laten weglopen dan wanneer het in alle paardenstapjes staat.
Combinatie van die dingen zorgt ervoor dat onze bak bijna altijd te rijden is :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-09-13 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:31

hier hebben we bij een flinke bui regen de bak gelijk al blank staan. Maar in stap kan je ook heel veel doen, doe dit altijd als de bak niet te rijden is, wat heel vaak is

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:31

Bij ons op stal hebben wij twee buitenrijbakken. De 1 (tevens ook de grootste) is prima te rijden in droge periodes (lente en zomer). Dit is gewoon zwarte grond wat vroeger ooit weide is geweest. De andere bak is in de zomer erg mul, eigenlijk niet te rijden. Wanneer het veel regent staat de grote bak blank en is de mulle bak prachtig hard geworden en prima te rijden! Heel apart. Weet ook niet precies wat voor zand erin ligt (licht, een beetje gelig zand).

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 13:29

- Regenlaarzen pas ik helaas niet ivm dikke kuiten.
- De bak extra slepen is wel een idee.
- We zijn niet meer lid van een pony/paarden club en om nou dagelijks daar heen te moeten rijden??
- Amyke, welke kuitmaat heb jij als ik mag vragen, want dan kan ik dan eventeel nog proberen.

Net bij de Gamma geweest en die hadden regen over schoenen voor op de motor, deze meegenomen
en morgen eens proberen. Zit een zool onder, dus slijten zal ook mindergauw. Staan in de folder.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:31

Wij hebben ook een buitenbak die moeilijk 'droogt'. Wij gaan dan naar de binnenbak van onze rijvereniging. Is 10 minuten stappen.