Stalling, hoe vragen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Stalling, hoe vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:47

Hoi bokkers,
Ik ben opzoek naar een andere stalling voor mijn pony. Nu is het zo dat bij mijn stageboer ook 1 pony staat van zijn nichtje.
Hij had het er over dat er eventueel een 2de stal bij kon staan. Heb hem ook verteld dat ik eigenlijk weg wil bij mijn huidige stalling.
Ik zou hem dus eigenlijk willen vragen of mijn pony bij hem kan staan. Maar hoe pak je zoiets aan?
Voorheen gingen mijn ouders altijd opzoek naar stalling, maar nu moet ik het zelf doen.
Of is het raar dat ik dit vraag, aangezien ik er stage loop? Wat vinden jullie?

Groetjes

Storm

Re: Stalling, hoe vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:48

Je vraag staat verkeerd, dit gedeelte is over het leven zonder paarden. Ik tem even.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:49

Ik zou gewoon vragen of hij plaats heeft voor nog een pony. En dat jij nog een plaatsje zoekt voor je pony. Vind het helemaal geen rare vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:50

Ow sorry wist niet zo goed waar het thuishoorde.

@FriesWytske; oke, maar ik weet eigenlijk al dat hij wel een plek heeft, dus dat is misschien een beetje raar.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:50

"Hoi, goed dat ik u even zie, ik zou namelijk wat willen vragen. Ik zoek een andere stal voor mijn pony en ik vind het hier zo leuk/fijn/goed, dat ik haar graag hier zou willen stallen. Zou dat kunnen?"

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:54

Ik vind het ook geen rare vraag. Hij heeft tenslotte zelf gezegd dat er eventueel nog wel een tweede bij kan. En een pony alleen is ook niks. Gewoon vragen, ik ben wel op gekkere manieren aan stallen gekomen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:16

Okee, thanks.
Vind zulke dingen altijd zo lastig om te vragen..

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:51

LZP -> VSW

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:55

Kirsha schreef:
Ik vind het ook geen rare vraag. Hij heeft tenslotte zelf gezegd dat er eventueel nog wel een tweede bij kan. En een pony alleen is ook niks. Gewoon vragen, ik ben wel op gekkere manieren aan stallen gekomen :D

Nou maak je ons nieuwsgierig *D

Maar inderdaad, meid, vraag het gewoon op de man af !

Je hebt het voordeel dat je de mensen al kent en er is al over een tweede stal/pensionpaardje gesproken, makkelijker kan het bijna niet :)

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:14

Ik zou het inderdaad ook gewoon vragen. Als je eenmaal aan het praten bent kom je er wel uit. En wie weet als hij geen plek heeft weet hij wellicht wat anders voor je en kom je alsnog aan een hele leuke stalling.

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:15

Kirsha schreef:

nieuwsgieriggg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:33

Urion schreef:
Ik zou het inderdaad ook gewoon vragen. Als je eenmaal aan het praten bent kom je er wel uit. En wie weet als hij geen plek heeft weet hij wellicht wat anders voor je en kom je alsnog aan een hele leuke stalling.

Yup, dat ik hem ken enzo is wel een voordeel en denk dat het ook wel goed komt. Maar vind het lastig om er zo over te beginnen, weet niet zo goed hoe. Ik bedoel; 'heb je toevallig nog een stal over waar mijn pony zou kunnen staan?' is ook zo raar omdat ik weet dat hij nog een stal heeft.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:59

Dan vraag je dat toch niet, maar vraag je of je pony in die stal mag staan? Het is niet zo raar als je denkt hoor, zou niet weten wat je anders zou moeten vragen..

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:18

amoj schreef:
Urion schreef:

Yup, dat ik hem ken enzo is wel een voordeel en denk dat het ook wel goed komt. Maar vind het lastig om er zo over te beginnen, weet niet zo goed hoe. Ik bedoel; 'heb je toevallig nog een stal over waar mijn pony zou kunnen staan?' is ook zo raar omdat ik weet dat hij nog een stal heeft.

Dan zeg je toch gewoon " Je had het er toch over dat er misschien een 2e pony bijkan, zou die van mij dan eventueel hier kunnen staan?" Dan kan je er nog bijzeggen waarom.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:21

Hij heeft je eigenlijk al een inkoppertje gegeven door te zeggen dat hij stal over heeft ;) dus gewoon gaan vragen. Is niks raars aan hoor

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:30

Of ' mocht je definitief besluiten nog een pensionklant erbij te zoeken dan hoor ik het graag omdat ik nog een stal zoek' . Redelijk vrijblijvend nog maar wel duidelijk.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:10

Kirsha schreef:

Zal ik het dan maar zeggen? Ik heb op Google Maps gekeken waar een bak was, vervolgens op Google het betreffende adres ingetikt en zo het telefoonnummer achterhaald. Gebeld en gevraagd of ze toevallig stallen verhuren. Kreeg wel een paar reacties in de trant van 'uhh, hoe kom je dáár nou bij' maar ook heel veel 'oh ja kom maar langs' reacties :D Veel mensen die verder ook niet op internet adverteren maar zo kom je dus ook een heel eind.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:34

Dus die paaldanscursus had daar niks mee te maken :D ?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:36

Nee, dat diende een ander doel :o

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:38

Misschien wou hij wel dat jij zelf zou vragen of je daar kon staan (gaf hij een soort van 'voorzet' door te zeggen dat hij er een stal bij ging maken). Om te kijken of jij de opmerking 'in zou koppen' zeg maar ;-) en dan zou vragen of jouw pony in die stal zou mogen staan.

Dus ik zou idd ook zeggen: 'u had het laatst over dat u een stal bij wil maken, zou u het goed vinden als mijn pony daar komt staan?'. Is toch een hele normale vraag?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:42

Ja joh gewoon vragen of er een mogelijkheid is dat jij er misschien ook zou mogen staan. Dat hij vd week aangaf dat er nog een stal vrij is en dat het jou aan het denken heeft gezet en je graag ook daar zou willen staan....nee heb je ja kun je krijgen. vraag je niets heb je kans dat een ander het stalletje krijgt

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:44

je kunt ook zeggen: u had het toch laatst over een stal bij bouwen? ik heb nog een pony die daar graag zou willen komen wonen :D
veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:48

Thanks, tis inderdaad eigenlijk niet zo moeilijk!

Haha moest wel lachen om jou kirsha, wel een beetje vreemd maar zo kun je natuurlijk wel aan een stal komen :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:50

Dat van die paaldanscursus was natuurlijk niet waar he :D

Tja het heeft toch aardig wat opgeleverd. Kwam op die manier ook weer bij andere mensen terecht, want sommige mensen verhuren niet maar kennen dan wel weer iemand die wél verhuurt. Je moet wat :D