crazygirl1 schreef:Reden 24/7 weide met anderen:
+ beweging
+ sociaal contact
+ voordurend te eten
+/- gaskoliek gehad begin weide seizoen
-- enorm sloom
-- depri
Ik heb sinds ruim twee maanden mijn paarden naar 24/7 verhuisd (eerder stonden ze overdag in de wei en 's-nachts op stal)
Ik denk dat je paard niet gelukkig is geweest dat ie alleen stond. Paarden die 24/7 buiten staan krijgen een ander leefritme en hebben elkaar nodig om te kunnen rusten. Mijn witte paard is de eerste maand dood en dood moe geweest. Zijn gebruikelijk ritme van op stal slapen en rusten in een veilige omgeving, had ie niet meer. Er moet nu gewaakt worden buiten. de veiligheid van de 4 muren is weg.
Mijn paarden staan in een kleine kudde, en zelfs daar had mijn witte dus moeite met rusten.
Misschien is er wel zoiets aan de hand geweest met je paard. Heeft ie moeite gehad met de overgang, en nou stond ie ook nog alleen en was ie dus helemaal alleen verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid. Dat kost écht energie.
Misschien was je paard niet depri maar gewoon doodmoe.
Ik zou gaan voor de 24/7 buiten in een kudde. Uiteindelijk geef je je paard zo toch de meeste kans om paard te zijn tov de 23 uur op stal. Feit dat ie zoveel energie op bouwt in een stal is voor mij een teken dat je paard daar te kort komt.