Het rotte is dat de grote schuur overal is onderverdeeld in varkenshokjes/ koeienhokken en vaste cementvoerbakken...
Omdat uitbikken weer een langere weg is wil ik proberen zonder uitbikken de 2 stallen te maken.
Ik wil echt dat ze fijne ruime stallen hebben maar ik kom nu 'rot' uit met de stallen als ik die voerbakken laat zitten.
Mijn vraag is als volgt:
De bwp-er van 1.74 zou dan in een stal van 3.20 breedte komen te staan maar mijn forse tinker van 1.60 komt dan op een breedte van 2.50.... Maaarrrr de stallen worden 5,5 of zefs 6 meter in lengte. Ik vind 2,5 meter nou niet echt geweldig maar zou dit voor deze winter echt problematisch zijn? Dan kunnen we in het voorjaar 'op ons gemakje' de voerbakken uitbikken, waar ik nu schotten op zet. Ik wil de jongens toch deze maand nog lekker droog naar binnen trekken en ik ben bang dat als ik zoveel ga breken nog ellende tegen ga komen ( niets zit mee namelijk met de klussen hier).
Is 2,5 meter x 5,5 echt not done ???? Er moet bijgezegd dat ze alleen met donker binnen staan straks ... ik laat ze zoveel mogelijk buiten staan ( paddock of weide -laatste mits weer het toe laat- ). Ik vind het zo'n rotgedachte maar omdat het 'gecompenseerd' in de lengte wordt? Ook worden het halve muren, ze hebben gewoon contact over de schotten