Verbruik kWh voor schrikdraadapparaat? Lekken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Verbruik kWh voor schrikdraadapparaat? Lekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 11:07

Ik vind dat ons stroomverbruik best wel hoog ligt eigenlijk, en vraag me af waar dat vandaan komt :=

Zou het nog zo kunnen zijn dat het schrikdraadapparaat meer wegtrekt dan je zou verwachten?

Als het aarde maakt via hoog gras of een defecte isolator o.i.d. verbruikt hij dan extra stroom of hoe moet ik dat zien :?

8nnemiek

Re: Verbruik kWh voor schrikdraadapparaat? Lekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:10

Ik heb die van mij eens geprobeerd te meten, maar mijn energiemeter gaf gewoon 0 aan.. Dus óf hij verbruikt minder dan 6 watt, óf door de pieken kan dat apparaat het gewoon niet meten.. Maar ik ben ook benieuwd hoe veel zo'n ding nu hoort te verbruiken. Vroeger hadden we er een op een autoaccu, die werkte wekenlang, dus het kan nooit héél veel zijn..

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:49

Het verbruik van een weide stroomtoestel is maar enkele milliwatt omdat de stroom enerzijds maar enkele milliampères en hij niet constant vloeit maar als pieken.
Bij een kortsluiting met de aarde zal de stroom iets stijgen maar niet veel.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:43

pmarena schreef:
Ik vind dat ons stroomverbruik best wel hoog ligt eigenlijk, en vraag me af waar dat vandaan komt :=

Zou het nog zo kunnen zijn dat het schrikdraadapparaat meer wegtrekt dan je zou verwachten?

Als het aarde maakt via hoog gras of een defecte isolator o.i.d. verbruikt hij dan extra stroom of hoe moet ik dat zien :?

Definieer hoog? Hoe dan ook, het schrikdraadapparaat is wel het laatste om aan te wijzen als schuldige. Laptopje gebruikt al meer........

Even voor de beeldvorming: het gemiddelde verbruik van een huishouden in NL is 3500kWh op jaarbasis. Zet dat eens af tegen je eigen verbruik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 09:30

Al zolang we hier wonen (3 hele jaren nu) tegen de 5000 kWh. Twee persoons huishouden.
Daarom, vergeleken met die 3500 vaak ook nog bij gezinnen is dat best veel.

Wel veel geklust (verbouwing) dus dat zal vast ook een slok op een borrel gaan schelen hoop ik als we dat verbruik niet meer hebben :)

Aha, bedankt MarcR +:)+

Dus al staat er over een kilometer gras tegenaan dan nog moet hij niet al te veel stroom slurpen...?

Ik heb gisteren bij Conrad een verbruiksmetertje besteld, ga eens alles in huis na om te kijken welk apparaat hoeveel verbruikt, ben wel benieuwd naar de 2e koelkast enzo :=

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:54

Ik heb nog niemand 'gehoord' over eventuele rijbakverlichting.
Wie een bak met verlichting aan huis heeft zal denk ik ook wel wat ekstra verbruiken?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:50

standby laten staan van allerlei electrische apparaten vreet ook stroom. Van dat schrikdraadapparaat kan het niet komen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 12:57

Ja daar ben ik ook benieuwd naar inderdaad, wat standby apparaten nu eigenlijk verbruiken :)

Gisteren hebben we een nieuwe CV-ketel gekregen, zou een leuk stukje zuiniger moeten zijn qua zowel gas als stroom. Eens kijken of we hem nog iets zuiniger af kunnen stellen zonder dat het comfort er te erg onder lijdt :P

De 2e koelkast daar ben ik ook wel benieuwd naar, en de elektrische boiler in de keuken.
En wat digitale klokjes enzo, ook de telefoon die heel snel leeg gaat en wat een niet ingeplugd stekkertje nu eigenlijk verbruikt... je weet wel, die in het stopcontact hangt te wachten totdat je er een GSM ofzo aan plugt :)

De vloerverwarmings-pompen gaan ook een pompschakelaar krijgen zodat ze niet de hele dag stroom trekken.

Ben wel benieuwd wat we nog kunnen besparen zo :)

Zit ook te kijken naar zonnepanelen... maargoed dan moeten we eerst een paar duizend euro ergens vinden :P

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:59

Waar staat de 2e koelkast, een koelkast heeft een bepaalde buitentemperatuur nodig, staat hij in de garage dan verbruikt hij veel meert dan in de keuken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 13:04

In de bijkeuken :)

Hmm waar ook de wasmachine en droger staan...en de ketel hangt....bedenk ik me nu :=
Misschien ook niet ideaal want die maken de ruimte juist warm natuurlijk -O-

Maarja, we zijn samen gaan wonen en bij verkoop van het huis van manlief moesten we alles meenemen natuurlijk, en tja best wel handig zo'n 2e koelkast want degene die in de nieuwe keuken zit is maar een klein prutsdingetje met zo'n pruts-vriezer-vakje en die van hem is zo'n grote Whirlpool met 3 vriezerladen eronder... maar wel al 10 jaar oud denk ik :=

Staat wel A-klasse op zag ik trouwens gisteren dus enorm dramatisch zal het niet zijn hopelijk :=

Humm... zeg je nu dat een koelkast in een warmere ruimte minder stroom verbruikt dan in een koudere ruimte? Hè... :?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:58

pmarena schreef:
Humm... zeg je nu dat een koelkast in een warmere ruimte minder stroom verbruikt dan in een koudere ruimte? Hè... :?

Yep. Er is een zekere omgevingstemperatuur nodig om je koelkast optimaal te laten werken en dus het laagste stroomverbruik. De koeler achterop de koelkast is daarop uitgelegd.

Elektrische boilers zijn stroomvreters (reken op 2000 - 2500W, afhankelijk van de inhoud).
Vloerverwarmingspompen heeft wel enig nut, maar stel je bij dat vermogen ook weer niet al te veel voor. Met 500W houdt het voor de meeste pompen echt wel op.
Let er ook op dat die pompschakelaar je de mogelijkheid biedt om de pomp minimaal maandelijks aan te sturen, anders gaat de pomp vast zitten en kan je dat een nieuwe pomp kosten...........

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 14:10

Ja dat had ik in de gaten inderdaad, alleen zie ik wel wat onenigheid over hoe vaak die pomp even aangezwengeld moet worden :)

Vaak zie je elke dag, en dan variërend van een minuutje tot een kwartier... maar ook idd. elke maand ofzo even wordt genoemd.

Ik heb net deze in mijn winkelwagentje gelegd, die doet eens in de 2 weken een minuutje en ik gok er maar even op dat dat wel okee is. Het gaat er maar om dat die pomp los blijft toch. Misschien is elke dag inschakelen wel overdreven en zorgt dat alleen maar voor onnodige slijtage ofzo :)

http://www.tercal-shop.nl/product_info. ... e-antistop

Die elektrische boiler daarvan staat me bij die al "zuinig" was, maar zeker weten doe ik het niet meer :=

Ik vraag me ook af wat ik daar eventueel nog aan kan doen. Het is wel lekker als je nu de keukenkraan opendoet dat je binnen no-time warm water hebt (lees: je klauwen brandt :P ) maar wellicht is daar ook iets tussen te zetten waardoor het water niet de hele dag op temperatuur gehouden hoeft te worden maar wel nog redelijk snel warm is.

Ik vind het dan alleen zo zonde als het dan zo'n geval wordt dat je eerst -tig liter koud water weg laat stromen voordat het eindelijk eens warm genoeg wordt.

En iets met een schakelaar die je om moet zetten in het keukenkastje elke keer als je warm water wilt lijkt me ook niet heel praktisch :P

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:18

Heb je misschien een vijver met een pomp die continue draait? De goedkope pompen verbruiken aardig wat namelijk. Just a thought

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 14:22

Nope.

Maar bedankt voor het meedenken +:)+

Het zal denk ik wel een combinatie zijn van alles....

- veel geklust met veel elektrische apparaten
- twee pompen voor vloerverwarming
- twee koelkasten met vriesgedeelte + wasmachine + droger + afwasmachine
- elektrische boiler in de keuken
- veel stand-by laten staan, allemaal met schermpjes en klokjes enzo
- opladers in stopcontact laten zitten

En we hebben ook nog een alarmsysteem dat stiekem misschien wel veel verbruikt, geen idee eigenlijk.
Ik ga alles aan die verbruiksmeter gooien van het weekend :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:27

Eens per twee weken een minuut laten draaien is een prima interval.

Indien je een dubbeltariefmeter hebt, kun je een klok of schakeling (energiebedrijf) tussen de boiler zetten zodat je alleen in de goedkopere uren je water verwarmt. Moderne boilers houden water probleemloos 24uur op een meer dan aangename temperatuur :D
Mijn ouders hebben zo'n constructie en dat voldoet uitstekend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 14:38

Ja lijkt mij ook dat dat prima is :)

Ik heb geen idee hoe de boiler werkt.
Het is zo'n close-in plastic boiler gevalletje van een paar liter, op zich viel die wel mee volgens mij.
Ga het eens uitzoeken allemaal van het weekend, ben benieuwd of ik ergens van ge schrikken :P