het is geen echt ontwormingsmiddel. Hoogstens een natuurlijk middel wat helpt de wormendruk lager en de weerstand hoger te houden. Als na mestonderzoek blijkt dat je paard ontwormt moet worden, neem dan een normaal middel. Geef je het tussendoor als voorzorg, laat dan elke 4 weken mestonderzoek doen om de wormpopulatie in de gaten te houden.
pamelien
Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-13 19:17
dank je wel. dat idee had ik ook al. toch niet duidelijk aangegeven.
Paard vond het lekker, de wormen ook, dus die bleven keurig in het paard zitten. Gewoon ontwormen met de pasta die ervoor bedoeld is, en deze kruidenbrokjes lekker laten liggen.
BillyBo
Geplaatst: 14-09-13 10:39
Zelf op advies van stalgenoot geprobeerd, werkt dus niet en is alleen maar weggegooid geld.
Ik weet niet hoe je staat, maar als je een eigen stukje land hebt is twee x per jaar, voor en najaar, genoeg om te ontwormen. Je kan het dan ook nog na mestonderzoek doen. Hoe minder troep in je paard hoe beter,toch!
hoi billy, ik ontwormde ook al op die manier. maar dan lees je over die vermx en zet je aan het denken. fijn dat ik nu weet dat al die reklame voor dat spul ook weg gegooid kan worden. dank je wel