Drinkbak leren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lizanne

Drinkbak leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 19:08

Hallo allemaal ,
ik weet eigenlijk niet of dit hier goed staat maar hier lijk mij t beste.

Mijn Miniatuurpaard Menno van 1,5 jaar snapt de elektrische drinkbak niet! (Of wilt het niet snappen!?)
Ik heb al veel geprobeerd, neusje er tegen duwen etc..
Voorlopig vult mijn groot paard de bak voor hem, maar hij moet het zelf ook leren natuurlijk!

Iemand wat handige tips voor mij? Want hij snapt dus echt niet dat hij moet duwen voor water...

:evaw:

Morrie

Re: Drinkbak leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:14

mijn ezel snapte het ook niet, dacht ik.... ik zag ook altijd een ander paard/pony de drinkbak voor hem vullen.
Tot ik in een onbewaakt ogenblik ik de pomp hoorde aanslaan terwijl de ezel er alleen stond... en toen bleek hij het gewoon te kunnen/durven/doen.
Geen zorgen dus, er komt een dag dat hij het gewoon zelf blijkt te kunnen/doen

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:16

Ik hoop voor je paard dat het een automatische drinkbak is en geen elektrische :')
Gewoon het bakje voldoen, dan weten ze dat het water vandaar komt. Eventueel zet je de druk wat minder, dan is het minder eng. Uiteindelijk leren ze het wel. Ga eens af en toe met een emmer water naar daar, als hij drinkt weet je dat hij het nog niet snapt.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:23

Maar ervaring is dat ze er vaak per ongeluk achter komen. Wanneer ze het laatste restje water uit de bak willen drinken duwen ze vaak met hun neus tegen de klepel *of hoe heet dat ding eigenlijk*.. Kan zijn dat ze even schrikken van het geluid, maar al snel snappen ze dan hoe het werkt.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:54

Heb je een lepel in de drinkbak of zo'n stokje waar ze met de neus tegenaan moeten duwen?
Mijn paard drinkt namelijk wel uit bakken met een lepel waar ze gewoon met de mond op duwen maar het drinkbaksysteem met het stokje niet (dat ze met de neus tegenaan moeten duwen) Heel apart , kwam erachter toen wij op paardenkamp waren en mijn paard echt weinig had gedronken ik vroeg me al af waarom... ze snapte het drinksysteem niet! Eenmaal thuis geen probleem meer met drinken.

Guusch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:08

Ik vul inderdaad zelf het bakje regelmatig, mijn shetlander begint het nu te begrijpen. Maar drinkt als het even kan toch liever in de wei uit de drinkbak

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 17:25

Leen_ schreef:
Ik hoop voor je paard dat het een automatische drinkbak is en geen elektrische :')
Gewoon het bakje voldoen, dan weten ze dat het water vandaar komt. Eventueel zet je de druk wat minder, dan is het minder eng. Uiteindelijk leren ze het wel. Ga eens af en toe met een emmer water naar daar, als hij drinkt weet je dat hij het nog niet snapt.

Hahhaha SORRY! _O-
Jaa hij dringt elke keer de resten uit het bakje , dus hij weet zeker wel dat hij t water daar moet vinden .... Maar verder snapt hij het niet ;s

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 17:26

Bedankt voor de antwoorden allemaal!

mbl_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:56

Het kan natuurlijk zijn dat hij het wek kan maar je in de maling neemt dus kijk eens om het hoekje zodat hij je niet ziet! Doet hij het echt niet? Zorg dat hij op de een of andere manier met zijn neus er tegen aan komt bv met een snoepje

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 18:00

maud318 schreef:
Het kan natuurlijk zijn dat hij het wek kan maar je in de maling neemt dus kijk eens om het hoekje zodat hij je niet ziet! Doet hij het echt niet? Zorg dat hij op de een of andere manier met zijn neus er tegen aan komt bv met een snoepje

Nee hoor, al heel vaak in de gaten gehouden , snapt het gwoon echt niet..

torgil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:28

Ik heb er dus 2 zo staan een fjord en een mini. Ze drinken duidelijk niet want ze duikt direct een regenplas in als ze van stal komt en de mini ook.Ik weet niet hoe ik ze moet helpen als ik met mijn hand de klepel duw komen ze drinken maar als ik dan voorzichtig de hand weghaal dan trekt ze gelijk haar lip weg...

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:09

Misschien een drinkbak met een vlotter aanschaffen,die vult automatisch zonder dat ze ergens op hoeven te drukken.

riannesampa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:16

Je zegt dat het een miniatuurpaardje is, heeft hij wel genoeg kracht om de lepel in te duwen?
Sommige van die drinkbakken gaan best stroef vind ik.
En dan inderdaad wat Colunder zegt.
Veel succes!

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:45

Ik denk dat als je paard echt niet eruit zou drinken dat je dat allang al gemerkt moet hebben.
Een paard drinkt tot wel 60 lts water per dag, als hij niet genoeg zou drinken zou je allang al een uitgedroogd paard moeten hebben :)

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 15:52

Kermis schreef:
Ik denk dat als je paard echt niet eruit zou drinken dat je dat allang al gemerkt moet hebben.
Een paard drinkt tot wel 60 lts water per dag, als hij niet genoeg zou drinken zou je allang al een uitgedroogd paard moeten hebben :)

Er staat toch dat mijn groot paard het voorhem vult. Als hij dat doet komt hij er aan gegalopeerd en blijft 10 min bij de drinkbak staan omdat hij zo'n dorst heeft :)

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:15

Ja maar je hebt toch een klein drinkbakje? Of heb je een hele grote? Het laagje water wat dan in het drinkbakje zou zitten is nog geen liter.. :+

JessicaOlga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:24

Morrie schreef:
mijn ezel snapte het ook niet, dacht ik.... ik zag ook altijd een ander paard/pony de drinkbak voor hem vullen.
Tot ik in een onbewaakt ogenblik ik de pomp hoorde aanslaan terwijl de ezel er alleen stond... en toen bleek hij het gewoon te kunnen/durven/doen.
Geen zorgen dus, er komt een dag dat hij het gewoon zelf blijkt te kunnen/doen

De druk lager zetten heeft bij mijn paard ook geholpen deze wilde er in het begin ook niet aan geloven. Toen de druk wat lager gezet en toen vond hij het denk ik niet meer zo eng.. :)