help graasmasker probleem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Lady

help graasmasker probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 20:27

Hallo allemaal,

Ik ben in bet bezit van een hele slimme merrie. Elk jaar moet ik haar weer te slim af zijn met het graasmasker. Ze heeft er 1 met zo'n gat onderin.

Eerst had ze de sluiting door hier heb ik toen een andere sluiting op laten zetten. Dit ging tot 2 weken terug goed. Nu krijgt ze hem over haar hoofd af. Ik had hem al iets strakker gemaakt maar dit helpt niet. Nog strakker kan hij niet want dan komt het masker tegen haar lippen en kan ze niet meer eten.

Nu zijn de dagen opzoek naar haar kap. Als we hem dan weer vinden krijgt ze hem weer op. Dat gaat dan weer een dag goed daarna moeten we weer opzoek naar de kap.

Hebben jullie tips?

Groetjes Nathalie

Onali

Re: help graasmasker probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:28

Ik ben overgestapt op de Greenguard, degene die jij hebt had ik ook maar mijn fjord kon er echt niet mee eten. De greenguard accepteert hij wel en is geen gevecht meer om aan te doen.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:29

My_Lady schreef:
Ik had hem al iets strakker gemaakt maar dit helpt niet. Nog strakker kan hij niet want dan komt het masker tegen haar lippen en kan ze niet meer eten.

Is dat niet de bedoeling van een graasmasker? :+

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:37

Een dag is best lang! Hier is 5 min de max, ik denk er nu over om hem vast te nieten!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:47

Kan je m niet invlechten.
Kap om en dan er over heen een invlecht naar de voorlok.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:09

Heb je een halster om in de wei?

Ik heb ook zo'n slimme shet maar heb hem door het halster vasgezet
Waar het halster dicht gaat daar de klip van de graasmasker doorheen en dan vast zetten.
Hij blijft nu perfect zitten

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:19

Ik zou ook zeggen, probeer eens een greenguard. Ze zijn niet goedkoop, maar zoveel fijner dan eentje zoals jij hebt. Zowieso zit de neus van je paard minder ingesnoerd wat het paard meer vrijheid geeft om zijn kaken te bewegen en wordt de ademhaling niet beinvloed.

Een greenguard kan je goed aan een halster bevestigen. (heeft 4 bevestigingsriempjes). http://www.paardendrogist.nl/data/Produ ... 0-E-01.jpg

LOLLYYwood schreef:
My_Lady schreef:
Ik had hem al iets strakker gemaakt maar dit helpt niet. Nog strakker kan hij niet want dan komt het masker tegen haar lippen en kan ze niet meer eten.

Met een graasmasker kan je paard nog wel eten maar is de grasopname een stuk minder. Een graasmasker gebruik je niet om te voorkomen dat je paard nog gras kan eten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:23

My_Lady schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben in bet bezit van een hele slimme merrie. Elk jaar moet ik haar weer te slim af zijn met het graasmasker. Ze heeft er 1 met zo'n gat onderin.

Eerst had ze de sluiting door hier heb ik toen een andere sluiting op laten zetten. Dit ging tot 2 weken terug goed. Nu krijgt ze hem over haar hoofd af. Ik had hem al iets strakker gemaakt maar dit helpt niet. Nog strakker kan hij niet want dan komt het masker tegen haar lippen en kan ze niet meer eten.

Nu zijn de dagen opzoek naar haar kap. Als we hem dan weer vinden krijgt ze hem weer op. Dat gaat dan weer een dag goed daarna moeten we weer opzoek naar de kap.

Hebben jullie tips?

Groetjes Nathalie

die van ons krijgt het halster ook af, en vandaar dat wij van het halster wat onder de kin doorgaat 1x ronddraaien, zodat deze gedraaid zit.
dan krijgt ze hem niet meer af.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 22:51

LOLLYYwood schreef:
My_Lady schreef:

Helemaal niks binnen krijgen vind ik toch wel wat sneu voor haar haha

Welke kinband wordt er bedoeld? Die van de grasmasker met gat aan de onderkant?

De gene met de greenguard krijgt jouw paard die niet af? Gebruik je ook het bijpassende halster?
Die van mij krijgt halsters ook af.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:21

Bij Greenguard halsters heb je een extra keelriem voor paarden die het halster af weten te krijgen. Kun je niet zo'n zelfde idee toepassen? Een extra riempje bevestigen aan het kopstuk als nekriem/keelriem.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:36

My_Lady schreef:
Helemaal niks binnen krijgen vind ik toch wel wat sneu voor haar haha

Welke kinband wordt er bedoeld? Die van de grasmasker met gat aan de onderkant?

De gene met de greenguard krijgt jouw paard die niet af? Gebruik je ook het bijpassende halster?
Die van mij krijgt halsters ook af.

bedoel het gewone normale halster waar de gg aan vast zit. dus niet de gg halster. gewoon de kinband van het gewone normale halster een slag draaien

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 07:57

Oké dank jullie voor de tips.