winterdeken voor uitloopstal??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VEGASS

winterdeken voor uitloopstal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 15:55

Hallo bokkers, mijn paard staat sinds kort in een stal met uitloop. Deze winter ga ik hem toch scheren anders wordt het net een cavia en blijft hij zo nat na het rijden. Wat voor deken zal ik hem opdoen op stal? Ik dacht zelf aan een ademende winterdeken, (denk niet dat hij denkt als het regent "goh ik ga naar binnen want mijn deken wordt nat") begin dan ik oktober met een 0 grams winterdeken, daarna een 200 grams en daarna een 400 grams normale deken met zijn 0 grams eroverheen. Doe ik het dan goed??

BenaLaars

Re: winterdeken voor uitloopstal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:59

Ik zou geen agenda aanhouden voor het opgooien van een deken, maar rekening houden met het weer. Koop een goede kwaliteit ongevoerde regendeken, waar je losse onderdekens bij kan kopen die je opvoert naarmate de temperatuur omlaag gaat.. Dan zit je niet met 5 verschillende dekens

jorinalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:50

Ik zou inderdaad gewoon kijken wat de temperatuur en het weer doet.

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 16:58

ok, maar dus wel altijd een regendeken op of erover..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:45

Persoonlijk hou ik niet zo van die dekens over elkaar, maar wissel liever gewoon een goede regendeken in verschillende diktes; 0 grams (geen vulling) en dan idd 200 en 350/400 gram.
Dan heb je ook geen kans dat de onderste deken er ondervandaan piept en evt zeiknat wordt (en je paard dus ook).
Verder zou ik een deken met een losse hals nemen. Die hals hoeft niet dikker dan 200 grams (+ een 0-grams).

Martje70

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:15

Ik ben het helemaal met Dubbeldun eens.

Ik heb 3 verschillende diktes dekens. En dan van elke deken er twee. Als hij echt de hele dag in de stromende regen heeft gestaan, dan gooi ik 's avonds een droge regendeken op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:15

Ik heb niet echt 2 sets dekens, maar de oude/kapotte/versleten regendeken bewaar ik wel altijd voor noodgevallen.