Welshje fjordenkam geven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PerfHorse

Welshje fjordenkam geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 19:18

Ik zit er serieus al een paar dagen over na te denken. Mijn pony's manen worden echt te lang, en ik heb ze gisteren geknipt, het is gewoon lelijk. Nu kwam mijn vriendin met het idee om hem alleen zo'n omhoog staande kam te geven. Dat lijkt mij ook wel leuk, het staat zo lekker sportief! Vooral bij mijn paardje, met 3 kleuren vachtje & een lief koppie. Hij is lekker koppig en dan staat z'n haar daar ook naar, vind ik :p. Mijn vader vindt het geen goed idee, maar het groeit toch wel weer aan, dus ik weet het niet :p. Nouja, wat vinden jullie? Ik laat het sowieso doen door iemand die het vaker heeft gedaan, want ik heb gehoord dat scheren ook nodig is en laat ik nou NET geen scheerapparaat hebben. Wat is jullie mening? Doen of niet?

PerfHorse

Re: Welshje fjordenkam geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 19:18

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:19

Heb je een foto van je pony?

Je moet het de eerste keer idd wel helemaal afscheren, anders wordt het geen sterke boog.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:21

Als jij het mooi vind, dan gewoon doen! Weer eens wat anders. Als het toch niet staat kun je het gewoon niet meer bijknippen en dan gaan de manen weer hangen. Ik denk dat de boog van een welshje minder makkelijk overeind blijft staan dan die van een fjord omdat die manen veel minder stug zijn, maar je zou het kunnen proberen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:25

Op mijn vorige stal stond een Welsh a/b met een echte boog :j
Was wel een stekelharige, dus daar bleven ze ook veel makkelijker vanzelf recht staan.

Als je het niet mooi vind kun je het altijd laten groeien. Bij mijn vriendin d'r paard(Haflinger kruising) hebben we ook een keer een fjordenkam geknipt, zag er heel leuk uit, ging alleen vrij snel weer hangen haha

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:26

Ik zou het op dit moment niet doen, in verband met alle muggen en vliegen die er nog zijn.
Door de lange manen worden die vliegen op de hals tegen gehouden (en de rest doen ze met hun staart) en zou het dus voor de pony vervelend zijn als hij daardoor gestoken zou worden..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:26

xVerax schreef:

Je moet het de eerste keer idd wel helemaal afscheren, anders wordt het geen sterke boog.

Onzin, bij mijn draver met echt zielige manen heb ik ze de eerste keer tot handbreedte geknipt, bleef staan (kijken of het mooi was), even later tot 3 cm geknipt. Hoeft niet helemaal af, die 3 cm zijn weer meegenomen in het groeiproces :)

PerfHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 19:26

xVerax schreef:

Even kijken hoor, ik post hem zo wel dan..

PerfHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 19:31

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:33

Oef die zijn best springerig, weet niet of je daar een mooie kam mee krijgt.

PerfHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 19:35

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:58

Afbeelding
Bedoel je zoiets?

spiritajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:10

Ik vind het wel een leuk idee :) een manegepony bij ons is ook een welshje, en die heeft het ook. En ik vind t echt kei stoer staan!!!