Na jaren maar met een kruiwagen gelopen te hebben, zit ik er over te denken om een weidepomp te installeren. Zoiets als dit Maar wat heb je nog meer nodig? En wat dan, hoe installeer je zo'n ding?
tamary
Geplaatst: 04-09-13 18:32
Weidepomp is voor aansluiting op veeput of sloot. Complete, werkende pomp is korf (inlaatpunt water met klepje wat water maar 1 kant op laat gaan), slang en de pomp zelf. Slang in put/sloot hangen (bij sloot aan drijfding maken ivm geen modder in het systeem pompen) en met korf onder water op en neer halen tot slang vol zit, daarna doet de pomp het werk.
lieverties
Geplaatst: 04-09-13 18:34
Slang eraan eventueel emmer aan het einde in de sloot gooien. Weidepomp zelf vastzetten in 2 stukjes beton, want ik denk dat met pinnen in de grond de paarden hem alsnog verslepen.
En pompen maar.
Nikka
Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-13 18:41
Okay, dus net als met een elektrische pomp zeg maar. Maar dan zonder de stekker Nu nog even nadenken over, hoe ik dat met het beton ga doen.
Je kan de pomp ook op 2 houten planken monteren, dan kunnen ze hem ook niet omgooien. Bij Agradi kan je een complete weidepompslangset kopen. Je moet alleen wel even kijken of die op jouw weidepomp past.