Mijn instructrice zegt dan wel zo leuk, als hij gaat bokken stap ik er wel weer op, maar ik wil niet weer angst voor mijn eigen paard hebben.
Misschien moet ik er nog even bij vermelden dat het van zichzelf een hele koele kikker is. Hij schrikt bijna nergens van en is over het algemeen heel braaf. Hij heeft ook al in geen tijden vies gebokt tijdens het rijden, terwijl hij nu wel aangepakt wordt. Duzzzz....
Wie geeft mij raad? En wat zijn jullie ervaringen?

Maar dan is hij ook maar mooi direct gewend aan extreme omstandigheden. Met het scheren was hij echt superbraaf! Ik denk dat hij het wel kent! Het was onze eerste keer, dus dan weet je het niet toch? Dat hebben we dus super overleefd. Ik heb het grootste gedeelte zelf gedaan en vond het leuk werk, maar wel een gigantische klus zo'n groot paard. Zondag was wedstrijd op de manege de hele dag, dus kon ik niet veel met hem doen, behalve even losgooien. Gisteravond ben ik toch heel laf eerst gaan longeren om te kijken hoe hij reageert.
Met instappen een zweetdeken over gelaten, deken er af en aan het werk. Nou ik vond hem heel braaf! Hij bokte alleen bij het aangalopperen, maar dat deed hij ook toen hij nog niet geschoren was. Dus eigenlijk geen verschil. Ik ga er vanavond gewoon op! Stoer he? (Als ik durf dus...)