hoeveel zou ik kunen vragen per paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gabriella024

hoeveel zou ik kunen vragen per paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 22:02

Beste Bokkers.

K heb een vraag voor jullie ik ben van plan zelf een klein pension staling te beginnen maar weet niet wat ik ervoor kan en mag vragen ongeveer,
Wat bezit de staling allemaal:
15 stallen.
4,1 hectare weiland.
2 toiletten.
Stap/draf molen.jj
paarden gaan elke dag na buiten als het weer het toelaat.
rijbak waar ten alletijden in gereden kan worden na welke weersomstandig heden dan ook (wel een buitenbak).
gezellige kantine met verwarming aanrecht en koelkast en in een bezit van een douche.
Een solarium die ook kan afgesteld worden van hoog na laag dus van paard tot pony gebruikt kan worden.
Een binnen en buiten afspuit plaats.
hooi stro brokken mesten alles word gedaan door ons.
Staan ze un dag op stal worden ze extra gevoerd.
Dus beter gezegd de gast hoeft zich nergens zorgen over te maken enige wat ze moeten doen is hun lieffe paard/pony te berijden en verzorgen de rest word gedaan in overleg dat wij het ook willen doen mog het baasje op vakantie gaan en ziek zijn,
Ik zelf zat te denken rond de 200 a 300 in de maand maar is dat juist niet te veel of te weinig

Meer informatie is altijd welkom wat jij het liefs en fijnst vindt voor jou paard.

Alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door Gabriella024 op 31-08-13 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Re: hoeveel zou ik kunen vragen per paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:03

Is erg afhankelijk van de regio waar je zit

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:05

Zijn er wel paddocks waar de paarden buiten kunnen staan, als het land te nat is?

Bedoel je dat je een pensioenstalling voor oude paarden wilt beginnen of een pensionstalling waar paarden actief gereden worden?
(je hebt het over pensioenstalling maar de faciliteiten die jij benoemt zijn ook normaal voor een gewone pensionstalling)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:06

Hangt van de regio af, hier in Friesland zou je erg duur zitten met €200/€300. In de randstad echter absoluut niet.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:07

Als ik jou was zou ik dit doen;
Redelijk in de bebouwde kom: de prijs inderdaad wat hoger.
Woon je beetje op een afgelegen gebied: de prijs toch iets lager..
Maar dat zou je zelf moeten weten, beetje kijken.
Wat hebben andere stallen in de buurt voor prijs?
Anders zou je daar ongeveer een prijs per maand uit kunnen halen..
Succes :)

Edit; in (midden)Drenthe is 200/300 ook aan de hoge kant :')

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:09

Ik neem aan dat je een PENSIONstalling bedoeld? Of is het voor paarden met pensioen bedoeld?? Als je een ondernemersplan maakt, zal je ook moeten berekenen hoeveel je zelf kwijt bent aan kosten per maand en dus ook hoeveel je per maand aan stalling zal moeten vragen. Dat is dus niet zomaar nattevingerwerk maar een heuse rekensom. Hoeveel geld gaat eruit en hoeveel geld moet er binnen komen om er ook nog iets aan te verdienen, dat is de vraag!?!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:09

Wauwie doe je goed met 20 jaar..! :D

Hangt inderdaad vanaf waar je zit en ik vind ook nogal een verschil zitten tussen 200 en 300 euro. :) 300 vind ik wel veel als er geen binnenbak bij zit.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:11

Wat je kunt vragen ligt inderdaad aan de waarin je zit. Daarnaast is het misschien ook verstandig om een rekensommetje te maken wat er aan inkomsten moet zijn om het rendabel te maken. Je hebt natuurlijk best veel kosten; voer, ruwvoer, huur van de accommodatie, water, electra, onderhoud van weilanden enz...

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:12

saskiakefie schreef:
Wauwie doe je goed met 20 jaar..! :D
.

Hihi, ik ben ook 20, zie mezelf ook geen stalling beginnen eigenlijk :+

TCFotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:12

Als ik jou was zou ik een ondernemersplan gaan schrijven, kijk goed naar wat je zelf kwijt bent, want het is natuurlijk wel de bedoeling dat je er wat aan over houd :=
Verder is je locatie nogal belangrijk, is per regio erg verschillend!