eline10 schreef:Ja, ik denk dat ik er ook iemand bij ga halen die er wel veel verstand van heeft.
Mijn 13 jarige shet, moeder van de jaarling kende ook nog geen hoefjes optillen en uitkrabben, maar zij leerde dit al binnen 2 weken. Nu snap ik natuurlijk dat een jaarling dit veel moeilijker aanleert omdat ze nog jong is. Inderdaad, ze worden niet minder, maar stel dat er een steentje ofzo in zit, dan is het wel fijn dat deze eruit is.
Ja, het shetveulen van mijn buurvrouw is nu 4 maand oud, kende ook nog geen voetje optillen etc. maar ze is wel gewoon bekapt, en dat ging heel goed zei m'n buurvrouw.
dit is allerminst waar. jonge paarden zijn informatie sponzen. Begin eerst eens met de benen aanraken en borstelen en vervolgens lichte druk uitoefenen om een voetje op te tillen. belonen als ze een fractie van een seconde van de grond gaan, dit wordt vanzelf langer en makkelijker.
Sowieso is het voor een jonger paard makkelijker omdat ze flexibeler zijn, hoe ouder ze worden hoe meer moeite ze hebben met het balans op drie benen vinden