Van welk materiaal is jullie zadelkast gemaakt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

justxanna

Van welk materiaal is jullie zadelkast gemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 17:36

Binnenkort ga ik een zadelkast maken... Nu ben ik benieuwd hoe groot jullie kast is en van welk materiaal die is?
Die van mij gaat namelijk in een schuur staan en de meeste zeggen dat ik liever een ijzere kast moet kopen (archiefkast ofzo) ipv er een zelf ontwerpen van hout omdat de muizen daar doorheen komen???! Iemand ervaring mee?
Ik heb me voer natuurlijk wel in plastic bakken zitten.

*\o/* /3

NienkeV1994

Re: Van welk materiaal is jullie zadelkast gemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:38

Bij ons op de manege hebben ze ijzeren kasten en daar zitten ook muizen in.. Dus of dat nou een reden is om een ijzeren kast te kopen... Ik denk dat het bij zowel hout als metaal belangrijk is dat de kast goed dicht is zodat er geen muizen in kúnnen komen. Dan denk ik dat een houten kast best kan. Heel veel mensen hebben een houten zadelkast :)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:43

Ik heb twee katten, wég muizen ;-)
Mijn kast is in hout gemaakt, ik heb hem al zes jaar en nog geen muis gezien. Mijn dekenkisten zijn ook uit hout. Enkel mijn wedstrijdkastje is plastic. Zoals hierboven gezegd: goed dicht houden en zorgen dat je etensresten en dergelijke meteen verwijdert. Dan denk ik niet dat het een probleem is.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:48

Wij hebben houten zadelkasten in een afgesloten zadelkamer. De kasten zijn 2 meter hoog, ongeveer 70 cm diep en 50 cm breed. We hadden last van muizen maar sinds er doosjes met gif is geplaatst hebben we nergens last meer van. De bovenste gedeelte van de kasten zijn open, ongeveer 10 cm over de gehele breedte.

justxanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 17:56

oke, heel erg bedankt voor de reacties!
Ik wil zelf eigenlijk een houte zadelkast maken omdat je die naar jou indeling kan maken :D
Wat is beter underleyment of osb?

romylovegino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:39

die van mij is ook van hout en er hebben nooit muizen ingezeten in de 5 jaar die hem heb gehad ;)
Afbeelding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:54

Ik heb betonplex platen voor mijn kast... OSB lijkt me nogal fragiel, niet? Er moet toch aan de achterwand een zadelsteun of mss wel meerdere? Ik kan me vergissen hoor, ken er niks van, maar dat "toont" niet zo sterk :+ Ik kan mss wel eens bij mijn vriend informeren, die is houttechnieker van opleiding en kan wsn wel wat zinnigers als commentaar verzinnen!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:44