voor welke optie gaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

katjalove

voor welke optie gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 22:35

Ik heb in de buurt een leuke stal gevonden maar ik heb 2 opties.
Ik kan een stal krijgen, onderling buiten zetten, 3x daags worden ze gevoerd en lekker klein. Alleen de bak is ong. 700 meter van de
stal vandaan. We moeten dan bij het buiten zetten een stukje langs de weg lopen. Op zich geen probleem. Aan het einde van de straat
zit een manege en daar kan je lessen volgen.

Optie 2 is bij de bak samen met iemand een 24/7 paddock krijgen. Zelf mesten en zelf voeren. Gaan slowfeeders hangen zodat ze
onbeperkt hooi kunnen eten. alleen je bent wat vaker alleen. Maar je hoeft niet de weg over als je wilt gaan rijden, bak ligt naast de paddock.

Nu komt een vriendin van mij ook mee alleen die neemt dan de box dus onze paarden staan niet bij elkaar. Gaan we verzorgen en uitmesten
dan zijn we niet samen.

Optie 2 hoort overigens wel bij de stal.

fossil86

Re: voor welke optie gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:09

ik zou eerder voor optie twee gaan. ik heb liever dat mijn paard veel ruimte krijgt en onbeperkt kan eten. ook voor jou en je paard miss veiliger dat je niet over de weg moet?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:17

mijn keuze zou zijn een bak bij de stal. Vooral als je weinig tijd hebt, je paard een keer drukker is dan anders dan kun je makkelijker en sneller iets doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:20

Paard zoveel mogelijk buiten, liefst met constant de mogelijkheid om te schuilen dat is het belangrijkst voor mij.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:48

Optie 2 klinkt op zich wel goed, maar hoe groot is die paddock? En hoeveel uur zou je paard buiten staan als je voor optie 1 gaat?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:51

zou zelf er voor kiezen dat mijn paard zo veel mogelijk buiten kan staan en dus ook onbeperkt kan eten dat is dus optie 2.
Hoeveel uur staat je paard buiten bij optie 1 ? zou zelf ook gaan kijken welke stal wat beter/netter is met het omgaan van dingen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:11

Optie twee klinkt goed als je paard dat aankan. En ik vroeg me af, je staat daar met zn 2en? Dat betekent als de ander gaat rijden staat je paard alleen? Daar moet je paard ook tegen kunnen.
Ik vind die afstand naar de bak totaal geen probleem dus dat zou ik niet mee laten spelen in mijn afweging.
Ik zou mezelf de vraag stellen:

bij welke optie komt mijn paard het meeste buiten (en wat past bij je paard) en daarbij telt ook hoe het er verder uit ziet: een kleine paddock 24/7 biedt niet veel meerwaarde boven een stal voor de nacht en overdag op groot land.

LLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:26

Ik zou ook voor optie 2 gaan, maar heb je zelf de tijd om elke dag te voeren, mesten ed? Dat zou ik mezelf ook goed afvragen. Je kan moeilijk zeggen "sorry paard, maar vandaag krijg je geen eten"..

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:01

Ik zou ook voor optie 2 gaan.

Is er verder geen verschil in de prijs?

katjalove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 09:45

Ik heb er over nagedacht maar ik ga niet voor beide opties.
Optie 1 Is 20 minuten lopen naar de bak en paddock langs een redelijke
drukke weg en dat durf ik gewoon niet aan en optie 2
vind ik het niets dat ze onbeheerd staan.
Iedereen kan er bij komen en vond dat geen prettig
idee.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:40

Onbeheerd achter laten is idd geen prettig idee. Als de verhalen zo hoort wat mensen allemaal met andermans paarden doen..
Heb je al een nieuwe stal gevonden?

Roweentje89Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:50

En in welke omgeving zoek je iets? Misschien kunnen wij ook wel wat helpen met plekken waar we ervaring mee hebben. :)

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:55

Voor nu zou ik voor optie 2 zoeken. Maar persoonlijk zou ik nog even verder kijken. Onbeheerd achterlaten lijkt mij niet fijn, maar langs de weg naar de rijbak rijden vind ik ook niet ideaal.

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:13

Telkens als je wil gaan rijden 20 minuten langs de weg lijkt mij eerlijk gezegd ook niet ideaal. Hopelijk vind je een optie die helemaal 100% aansluit bij je wensen.

Nienkevdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:12

Als je niet veel tijd hebt of niet zin hebt om al dat werk te doen, dan zou ik optie 1 doen, omdat je paard ook de nodige aandacht verdient. (veel tijd?) dan optie twee.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:10

In je OP zeg je dat de bak 700 m van de stal vandaan is. Dat is toch geen 20 minuten lopen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:20

De bak is ongeveer 8 tot 10 minuten lopen (wat een mooie in- en uitstap mogelijkheid is).

katjalove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 12:26

Het was zeker 15 minuten maar ik ben niet iemand die gauw met een paard van een ander gaat lopen omdat ik dat gewoon niet durf. Dus dat risico ga ik niet lopen en als je wilt dat je paard buiten komt dan is het logisch dat je het ook voor een ander doet, wat vrij normaal is. Lag de bak aan stal dan had het voor mij echt perfect geweest.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:54

Ik zou zelf optie 1 kiezen. Je gaat dan onderling voor de paarden zorgen en als je dan een keertje niet kan voeren of buitenzetten dan kan je overleggen met iemand anders. Bovendien staat je paard in een stal en beheerd wat ik zelf een prettiger idee vind. En ja dat lopen langs de weg dan maar voor lief nemen, 700 meter is ook niet zo ver. Als je paard het eenmaal kent dan is het een piece of cake.

Ik ben zelf nl niet zo van optie 2, houd niet van 24/7 in een paddockje en elke dag zelf voeren en mesten. Als ik 1 dag al niet kan dan zit ik al in de stress en moet je steeds je vriendin vragen, geef mij maar optie 1!

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 23:25

Nou goed dan snap ik uberhaupt niet waarom je bent wezen kijken alle info stond in de advertentie......voor mij energie verspilling aangezien je 3 dgn lang zowel mij als me vriendin (vd paddockplaats) heb lopen bellen en appen? En niet de moeite nemen om mij persoonlijk even een telefoontje te geven maar nu ik het via bokt moet lezen?vind het echt niet erg om mensen een rondleiding te geven maar word er wel moe van als blijkt dat de advertentie niet goed gelezen is..... De bak is geen 20 of 15 min lopen hoor exact 10 min. zo zeggen al mijn pensiongasten het ook.

succes met je verdere zoektocht.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 23:42

diesel83 schreef:
Nou goed dan snap ik uberhaupt niet waarom je bent wezen kijken alle info stond in de advertentie......voor mij energie verspilling aangezien je 3 dgn lang zowel mij als me vriendin (vd paddockplaats) heb lopen bellen en appen? En niet de moeite nemen om mij persoonlijk even een telefoontje te geven maar nu ik het via bokt moet lezen?vind het echt niet erg om mensen een rondleiding te geven maar word er wel moe van als blijkt dat de advertentie niet goed gelezen is..... De bak is geen 20 of 15 min lopen hoor exact 10 min. zo zeggen al mijn pensiongasten het ook.

succes met je verdere zoektocht.

Het is idd niet netjes dat ze je niet even gebeld heeft en dat je er nu op deze manier achter moet komen. Al had ik al vrij snel de indruk dat geen van de 2 opties iets zou worden, aangezien ze ook erg weinig in het topic antwoordde. ;)
Over die 700 meter lopen....dat kan idd nooit meer zijn als 10 min. Of je moet wel errug langzaam lopen, dat kan ook nog. Wij hebben een wei die ong. 1 km lopen is, daar doen wij iets langer over, maar dat is ook nog geen 15 min.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 23:45

Met mijn turrrrbo shet doe ik er 8min. over.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 23:52

Ik loop er altijd 10min over en ik loop niet vlug...

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:04

ik zou direct voor optie twee gaan/ ;)