Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lindar1985 schreef:rijdt vooral als een bejaarde...
Super rustig! optijd het gas los, rustig remmen, en op het eind de rem weer loslaten, zodat je niet echt helemaal stil staat, en het een beetje vloeiender gaat
laat je niet opjagen als je een hele file achter je verzameld hebt! 60km is je maximum snelheid, en lang niet je minimum, houdt dat in je hoofd!
neem drempels bijna vanuit stilstand. rotondes ook heeellll rustig
ben je er de hele tijd van bewust dat je er een trailer achter hebt hangen (ik wil nog wel eens als ik bij de zelfde oprit de snelweg op rij als naar mn werk, goed doortrekken totdat ik een keer in mn spiegel kijk en denk, "oeh !@#$ heb een trailer er achterik mag maar 90 ..."
En ga inderdaad gewoon eerst lekker met een lege trailer een avondje rondjes rijden, oefen je verrichtingen nog een keer, zodat je lekker zelfverzekerd in de auto zit.
oh ja en test of de remmen het doen voor dat je paard er in zit, en dus niet als hij er al in zit.
lindar1985 schreef:@ ikke, en alle andere die het niet eens zijn om als een bejaarde te rijden: ik bedoel meer dus dat je niet met 120 de snel weg op gast, je mag er immers maar 90. Dat je drempels en rotondes met een slakkengangetje neemt, en dat je ver voor dat je moet afslaan, een stoplicht o.i.d al gaat remmen.
En tja ik kan er niets aan doen, ik voel me altijd wel een bejaarde, in vergelijking met de rijstijl die ik normaal heb..