Ik heb een vraagje: wat helpt het beste tegen dunne, weinig manen? De manen helemaal afscheren, of heeft de manen gewoon kort knippen, hetzelfde resultaat? Of valt hier niets aan te doen?
Mijn pony ging vroeger schuren en had ook een heleboel afgebroken manen gekregen. We hebben zijn manen laatst helemaal kort geknipt, omdat hij bang was voor de scheerapparaat en zijn manen zijn nu al netjes terug aan het groeien.
Wat voor effect wil je hebben? Hangend haar of staand haar? Ik heb mijn tinker een fjordencoupe gegeven. (zie profiel) Daarvoor heb ik de hele manenkam afgeschoren. Bij het teruggroeien hoefde ik het alleen maar in model bij te knippen en bleven de manen mooi omhoog staan. Wil je hangend haar dan kan je volgens mij net zo makkelijk knippen.
Gewoon terug lange manen, geen korte coupe liefst, dus enkel als dat scheren meer effect heeft.
xVerax
Geplaatst: 23-08-13 17:54
Als je weer lange manen wil zou ik ze knippen
Urielle
Geplaatst: 23-08-13 17:55
Wat ik zelf doe is regelmatig de manen met een mesje netjes op een lengte snijden ipv de manen trekken. Zo hou je wel een sportcoupe maar krijgen de manen toch de kans om dik en vol te blijven. Worden ze op een gegeven moment TE dik, dan trek ik ze weer eens bij en zo verder.
heb ooit eens bij mijn paard de voorpluk weg moeten scheren ivm luizen die er echt niet uit wilde, wat we ook deden... weg geschoren en nu is zijn voor pluk 2 keer zo dik! hij had een super dun voorplukje voor een fries en nu is het gewoon een normale dikte