veulen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

destiny2013

veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 22:22

goedendag allemaal
ik heb een leuke mail gehad over een haflinger alleen is het nog een veulen, en ben ik nu dus druk opzoek naar een plekje voor hem. maar nu zit ik te denken van zal ik hem in een veulenopfok doen of lekker op een stukje land met schuilstal met allemaal andere paarden en pony . zit nu op marktplaats te kijken en ik vond stal de zwetsloot wel onwijs leuk en goed eruit zien hebben jullie nog een idee over een goeie stal voor deze jonge knakker, hij is van maart dus nog echt een baby zelf woon ik in denhaag en wil er wel vaak heen omdat ze zecht dat ie bang is .want nu staat hij met 1 oudere pony op een weiland en wil een goede band met hem opbouwen voor later hopelijk hoor ik snel wat leuke ideen voor deze jonge heer ,want ik wil wel dat hij nog een jonge vent kan zijn groetjes chantal

friesiszwart

Re: veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:39

Ik zou in ieder geval naar een plek kijken waar hij met anderen kan staan. Bij voorkeur een groep met verschillende leeftijden. Eventueel naar een opfok in de buurt en kijken zodat je zelf de controle kan behouden op voeding en smid en dat dit goed blijft gaan. Zelf hele slechte ervaringen met verschillende opfokbedrijven en ik ben momenteel ook druk bezig voor mijn enter een nieuwe plek te zoeken.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:25

goed dat je een goede band wilt opbouwen met het veulen! Ik heb het niet zo op een opfok. Zou lekker bij de andere paarden doen met de schuilstal! :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:47

Het is maar net wat je wil. Praktisch, als je graag met hem dingen wil doen als poetsen ed.. ja, dan is opfok niet praktisch. Dat is toch echt vaak, grote groep paarden bij elkaar. Lekker paard laten zijn.

Denk dat je goed moet nadenken over wat je wil. Mijne heeft 1tje tot 3. In opfok gestaan, andere thuis.(zou in jou geval stalling dan zijn)

fossil86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:46

ik heb het ook niet zo met de opfok. ik denk dat ze meer kunnen leren van oudere paarden en jonge samen. leren ze meteen wat het is in een kudde te staan

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:48

Opfok of privestal maakt volgens mij niet zoveel uit. Als ze lekker veel naar buiten kunnen, een schuilstal en een verhard stuk hebben en een kudde (met het liefst wat jonge dieren en een paar ouderen) dan heb je het prima voor elkaar.

Marley004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:03

het kan allebei wel maar als je je veulen op een stuk land zet met allemaal andere grote paarden en pony's of dat je je veulen bij andere veulens neer zet??

Marley004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:04

Aan de ene kant kan die van grote paarden veel dingen leren en aan de andere kant als ie bij andere veulens staat dan kan die er mee spelen en echt 'veulen' zijn zegmaar

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:06

Daarom is een gemengde kudde het beste.