Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sonja schreef:Dan moet je daar dus niet aan beginnen.
Maar wie heeft er nou écht niemand...
Urielle schreef:Zelfs mijn buren die niks van paarden weten hebben ooit wel eens voor me gevoerd. Dan hadden ze in elk geval voer en water.
Urielle schreef:Ik heb op mijn stallen met krijt geschreven staan wat de paarden eten, voor het geval ik een dodelijk ongeluk krijg oid. Misschien ook handig om bijv. op een wei in het voerhok een briefje op te hangen met het voerbeleid, andere aanwijzingen en noodnummers van DA, smid etc.
Je weet nooit wat er gebeurt dat je anderen niet eens meer kunt instrueren.
Urielle schreef:Ik heb op mijn stallen met krijt geschreven staan wat de paarden eten, voor het geval ik een dodelijk ongeluk krijg oid. Misschien ook handig om bijv. op een wei in het voerhok een briefje op te hangen met het voerbeleid, andere aanwijzingen en noodnummers van DA, smid etc.
Je weet nooit wat er gebeurt dat je anderen niet eens meer kunt instrueren.
Blondie_ schreef:Ik vraag me af hoe jullie dit doen:
Je paard staat niet op een pensionstalling maar op een eigen/gehuurde weide zonder paarden van andere mensen.
Wat als je ziek bent of in het ziekenhuis komt te liggen? en niemand in de buurt die het van je over kan nemen?
Solleke_Noah schreef:Wij hebben een huurwei op 500 meter van ons huis en doen ook alles zelf. Als ik zelf niet kan neemt mijn vader of vriend het over. Als zij niet kunnen heb ik zeker een stuk of 10 paardenvriendinnen in de buurt die zeker zouden willen inspringen. Moesten zij niet kunnen, heb ik nog goede niet-paardenvriendinnen die ook willen inspringen(wat soms grappige situaties oplevert, mijn paard was onder de draad doorgesukkeld en toen hebben zij hem binnengelokt met een wortel
)
Sowieso hangt er aan de wei een papier met noodnrs en aan de zadelkast nog eens de noodnrs en voerschema + bijzonderheden over mijn COPD-paard.
Yontheke: deze vakantie konden we ook niemand vinden voor de hele periode, in totaal hebben er vijf verschillende mensen voor de paarden gezorgd, elk één dag, twee dagen of drie dagen, zodat uiteindelijk toch de hele periode er iemand was. Leverde op voorhand de nodige stress op maar het is eigenlijk heel vlot gegaan, alle babysitters hadden ook elkaar nummer.