naar nieuwe stal verplaatsen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolijn_Pico

naar nieuwe stal verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 18:45

Hallo allemaal,

ik zou met de eigenaar van mijn paard verplaatsen naar een andere stal aan huis. Het probleem is dat er nog geen andere paarden staan. Nu hebben wij mensen gevonden die graag met hun paarden bij ons zouden willen staan, maar nu is de vraag: is het handiger om met z'n allen tegelijk te gaan of om de beurt? De paarden kennen elkaar nog niet en moeten nog een beetje hun rang 'uitvechten'. Maar is het dan verstandig om ze in een keer met z'n allen in een wei te laten? Alvast bedankt voor jullie tips e.d.! :)
Laatst bijgewerkt door Jolijn_Pico op 22-08-13 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Re: naar nieuwe stal verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:47

Ik zou de paarden tergelijk daarheen halen, anders staat er altijd eentje alleen. Als je wei groot genoeg is en er staat genoeg gras op zou ik ze mooi allemaal op het zelfde moment los laten. Als je ze 's ochtends niet voert hebben ze vast honger en zullen ze snel gaan grazen. Je kunt eventueel de hoeken afzetten zodat er geen paard klemgezet kan worden.

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:56

Ik ga helemaal mee met capopjekop :j
Vooral de hoeken afzetten is verstandig.

Zelf laat ik bij de eerste kennismaking in een groep vaak het halster(goed passend, niet los!) om bij de nieuwe en de leider van de groep. Zodat mocht er een heftig gevecht komen, kan je ze net wat makkelijker uit elkaar halen. In dit geval zou ik dat bij de hele groep doen. Dat doe ik sinds ik een keer mijn pony niet zomaar kon wegpakken bij een leider die haar absoluut niet wilde hebben en haar nog net niet optilde aan haar hals.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:14

Ik sluit me aan bij de bovenstaande reacties. Allemaal tegelijk, hoeken afzetten, en halster om. Succes!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:16

En als je het spannend vind kun je in de buurt blijven met een longeerzweep. Mocht het te wild worden kun je ze uit elkaar jagen (maar niet te snel doen, orde moet toch bepaald worden).

Jolijn_Pico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 16:46

bedankt voor jullie tips!