Ik ben aan het rond kijken voor bodem bedekking. Mijn veulen komt sept mijn kant op, en ik heb zelf de keuze wat ik op mn stal bodem wil hebben. Nou wil ik denk ik rubber matten/tegels op de grond zodat de nattigheid niet meteen in de vlas of stro trekt.
Waar ik paarden rij staan ze gewoon op de rubber tegels en verder niks. Dit zijn wel van die speciale voor in de paardenstal. In het begin had de eigenaar er stro op omdat ze het zielig vond, maar de paardjes schoven het stro aan de kant en gingen op het rubber liggen:D Haha. Verder wel super goeie ervaring mee, makkelijk mesten, weinig zooi en het stinkt ook niet ofzo:) Paarden worden alleen een beetje vies(Met name de dekens).
mavantos
Geplaatst: 22-08-13 14:18
Wij hebben op stal rubbere matten op de bodem.
Scheelt een hoop. Wij hebben wel stro erop liggen, dat scheelt ook een hoop in gebruik, aangezien ze niet op beton staan hoeft er niet zoveel stro in dat ze zacht liggen want de tegels zijn al zacht.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 22-08-13 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt
zo'n gat met grint is wel een idee! ik zal van de week eens kijken wat voor vloer er in de stal ligt. kan niet zomaar een gat boren. Maar als er tegels liggen kan ik er wel 1 uithalen enz.
Urine laten weglopen in de grond is wel uitermate illegaal...
Julu72
Geplaatst: 22-08-13 14:36
Wij vinden de rubber tegels ook ideaal en de paarden ook . Gewoon regelmatig de tegels op hun kant zetten, afspuiten met hogedrukspuit én de stal leeg vegen (want daar ligt wel zand, in ons geval, want paddock met zand)... en klaar is kees. Het scheelt inderdaad een hoop uitmesten.
MissDonna
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-13 14:41
s0173957 schreef:
Urine laten weglopen in de grond is wel uitermate illegaal...