Toen ik hem 6 jaar geleden kocht, maakte hij altijd een enorme vuile boel van zijn stal.
Op mijn vorige stal mochten we zelf niet uitmesten. Om te voorkomen dat zijn hele stal een puinhoop was, legde ik altijd de mest achteraan de stal en het (schone) stro vooraan.
Nu mest mijn paard (bijna) altijd aan de buitenzijde van zijn stal en meestal enkel tegen de achterste muur. Lekker handig bij het uitmesten.
Nu dacht ik: laat ik eens proberen om hem in een emmer te doen mesten. dan moet ik enkel de emmer leeggooien en proper stro erop gooien. scheelt veel werk en stro

Nu heb ik sinds 10 dagen een grote plastic kuip in de hoek van zijn stal gezet.
In het begin legde ik er wat mest in, in de hoop dat hij het zou begrijpen :p
De eerste dagen heb ik de kuip enkele keren verplaatst, ik wist niet goed waar hij het beste zou staan. In het begin begreep hij het niet zo goed denk ik. Zijn stal was veel vuiler dan normaal en hij mestte meer in het midden van zijn box.
Enkele dagen geleden had hij 3 keer op elkaar gemest, net voor de kuip :p
De laatste dagen ligt er soms 1 of 2 hoopjes mest in de kuip =-)
Ik weet dat ik eigenlijk erbij moet blijven en hem moet belonen als hij in de kuip mest,
maar ik heb nu eenmaal geen tijd om erbij te blijven dus probeer ik het maar op deze manier

De bedoeling is om hem zo ver te krijgen dat hij zo veel mogelijk in de kuip mest, in plaats van 1 of 2 keer en de rest aan de muur.
Tips, ervaringen enz zijn altijd welkom!