vlechten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxpaaardje

vlechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 19:55

mijn paard heeft best vervelen manen om te vlecht ze zijn hand breed. Maar ze staan 2 kanten op. Hoe kan je dat besten vlecht en ook nog netjes.

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:57

Nat maken goed kammen met een klein ijzeren kammetje, nette rechte scheidingen maken, niet te los vlechten en GEEN antiklit in de manen spuiten :o

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 19:58

Verona2000 schreef:
Nat maken goed kammen met een klein ijzeren kammetje, nette rechte scheidingen maken, niet te los vlechten en GEEN antiklit in de manen spuiten :o

oke dank je voor de tip

Sabineee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:59

de manen nat maken en eerst de helft van de manen aan de andere kant doen en dan de onderste manen vlechten en dan de bovenste manen vlechten :) ziet er erg leuk uit alleen is wel veel werk

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 20:02

saffiratjee schreef:
de manen nat maken en eerst de helft van de manen aan de andere kant doen en dan de onderste manen vlechten en dan de bovenste manen vlechten :) ziet er erg leuk uit alleen is wel veel werk

dank je voor de tip.

Anoniem

Re: vlechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:10

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:12

Je kan ook wat gel gebruiken.
Dat deed ik bij mijn vorige pony ook ;)

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:14

Als de manen twee kanten op hangen probeer het dan elke dag naar 1 kant te borstelen. Mijn haffie had het ook en nu hang het gewoon aan 1 kant en is het makkelijker vlechten

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:19

Vlecht een paar dagen van te voren de manen al losjes in naar één kant waar de meeste manen zitten.Voor die tijd de manen even nat maken, dat is makkelijker vlechten vind ik. De dag van het echt vlechtwerk (concours?) of de dag ervoor haal je de vlechtjes eruit en je zult zien dat de manen naar één kant staan. Manen wat vochtig maken, vlechten, vastbinden/ vastzetten tot knotten en voor de stevigheid wat haarlak erin spuiten.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 11:15

UnitedxWest schreef:
Vlecht een paar dagen van te voren de manen al losjes in naar één kant waar de meeste manen zitten.Voor die tijd de manen even nat maken, dat is makkelijker vlechten vind ik. De dag van het echt vlechtwerk (concours?) of de dag ervoor haal je de vlechtjes eruit en je zult zien dat de manen naar één kant staan. Manen wat vochtig maken, vlechten, vastbinden/ vastzetten tot knotten en voor de stevigheid wat haarlak erin spuiten.

dank je voor de tip.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 11:16

UnitedxWest schreef:

dank je voor de tip.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 11:17

Anoniem schreef:
Misschien heb je hier wat aan: http://www.bokt.nl/wiki/Hoe_vlechten
Verder hoort dit op VSW dus ik verplaats het topic daarheen.

WD-V => VSW

denk dat daar wel wat aan heb dank je voor de tip.