EHBO

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pascalle_x

EHBO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 17:12

Hallo,
iedereen zegt (de meeste) dat het handig is om een EHBO-kist aan te schaffen als je een paard/pony hebt.
Nou wil ik dat gaan doen, maar kan iemand mij helpen? Ik heb echt geen idee waar je het kan kopen!
x Pascalle

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: EHBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:42

Goed dat je nadenkt over een EHBO koffer in de stal! Heel verstandig idee. Ik heb geen eigen paard, dus geen idee wat er allemaal in moet en waar je die koopt, maar ik denk dat iemand je vast wel verder kan helpen hiermee.

Die personen kun je denk ik vinden bij Medisch, waar jouw topic volgens mij ook thuishoort. Geen probleem, verkeerd posten is iets wat elke bokker wel eens overkomt. Daarom heb ik al getemd, zodat een modje hier even naar kan kijken en je topic verplaatsen.

Veel succes nog met het vinden van wat je nodig hebt!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:43

Wat het belangrijkste is dat je goede shampoo en wondspray hebt om de wond schoon te kunnen maken en te ontsmetten. Verder zit er van alles in een ehbo kist wat ik nooit gebruik, als er serieus een wondje is die meer behandeling nodig heeft dan wat schoonmaak en ontsmetwerk bel ik toch de dierenarts.

Edit: Wat verder nog wel handig is is een termometer. Ik heb er gewoon eentje bij de kruidvat gehaald. Maar je hebt ook speciale met touw eraan zodat ze niet weg kunnen schieten.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 20-08-13 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:44

bij de paardendrogist zijn er ehbo koffers te koop :) mijne heb ik daar ook vandaan en in de loop van de jaren bijgevult

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:58

Betadineshampoo, Acederm, perpermuntzalf, Calendulazalf, mokzalf en koelgel heb ik altijd in mijn kast staan. Voor de serieuze dingen laten wij ook de veearts komen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:32

TS: dit is het tweede topic in twee dagen van jou dat getemd moet worden. Dit soort vragen horen niet op FZ thuis, lees even rustig alle forum beschrijvingen van Bokt na voordat je een topic opent :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:34

Bij de meeste paarden winkels hebben ze tegenwoordig kant en klare koffers met (bijna) alles wat je nodig hebt als er iets is !

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:35

PP -> VSW

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:39

Vooral niet teveel houdbare producten op voorraad kopen;
Ik heb gewoon ontsmettingsspray voor mensen (niet prikkend) van de Kruidvat, rolletje vetrap en thuis altijd een cold pack in de vriezer. thermometer en tekentang liggen ook op stal. Voor de rest gewoon een EHBO tasje voor mensen; daar zit ook gaas, verbandrolletjes etc in :)
Was nog geen 10 euro kwijt aan alles en kan mijzelf er ook mee verbinden als het moet :)