Sastaic schreef:domme smoesjes (paard kreeg kuil ipv hooi/ stal was niet schoon genoeg/ dingen zouden niet goed genoeg geregeld worden/ 2 uur per dag op de wei zou niet genoeg zijn)
Het is maar net wat je domme smoesjes noemt....als mijn paard nog maar 2 uur per dag op de wei zou staan (en de rest binnen in zijn hok) dan was ik voor het eind van de week nog weg. De een tilt nou eenmaal zwaarder aan een bepaald iets dan een ander 
Ik ben na 15 jaar van stal verhuisd, omdat ik naar de andere kant van NL ging verhuizen
Later nog een keer omdat paard niet geschikt bleek voor de stal waar ik stond, met 12 paarden 24/7 op 20x40 paddock trok ze niet. Ik had die beslissing véél eerder moeten maken (zeg maar gerust een jaar eerder), dat had paard veel pijn en ellende van het in elkaar getrapt worden door de rest gescheeld
Ik heb nu dan ook veel duidelijker voor ogen wat ik wel en niet wil bij een stal.
Stal waar ik nu sta is paard erg happy (behalve dan dat ze stiekem steeds minder buiten komen de laatste tijd, iig veel minder dan de afspraak was) en ik op zich ook wel. Maar dat neemt niet weg dat ik de plusjes en minnetjes heel goed in de gaten hou en ook om me heen blijf kijken. Ik ga echt never nooit meer tegen beter weten in blijven staan op een stal, om welke reden dan ook. Overal is wel iets, maar er zijn wel grenzen.