Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Van 's ochtends 08:00 tot het donker wordt. Dit ligt dus een beetje aan de maand. Het is dus wel zo dat er geen gras op staat want dat gaat stuk. Modderboel is het alleen bij extreme regenval. Zandgrond is wat dat soort dingen betreft ideaal
Wendy schreef:Bij ons gaan de paarden in de winter niet op de wei, maar op de paddock. Daar staan ze de hele dag in groepjes, met hooi.
Ook in extreme omstandigheden, tenzij een eigenaar aangeeft dat hij dat niet wil.
Poowniee schreef:Wendy schreef:Bij ons gaan de paarden in de winter niet op de wei, maar op de paddock. Daar staan ze de hele dag in groepjes, met hooi.
Ook in extreme omstandigheden, tenzij een eigenaar aangeeft dat hij dat niet wil.
Mag ik vragen hoeveel paarden er dan op stal staan en hoeveel paddocks er zijn? Dit lijkt me ideaal maar vaak zijn er niet genoeg paddocks voor handen.
en de meeste paarden staan met z'n 2en of alleen. Want de zomer weides zijn heel snel kapot maar dan zorg ik zelf wel dat ze veel buiten de stal komt.
Jammer! Excuses ..te nat...geen geschikte grond..worden gebruikt, alsof het dan niet erg is dat paarden de grotse deel van de dag binnen moeten blijven in een hok, eenzame opsluiting! Er bestaan ook echt nog stallen waar zelfs geen contact mogelijk is tussen de buren, zijwanden dicht en zelfs het hoofd kan niet om een hoekje kijken. Triest! Ben mij er zeer zeker van bewust dat het een hoop geld kost om droge Paddocks aan te leggen, maar als je als eigenaar voor het runnen van een pensionstal kiest, ben je dan ook niet verplicht tegenover de paarden om hen het beste te bieden....