Weide weer verkleind, heel pissig.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Weide weer verkleind, heel pissig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 11:01

Hallo,

Ik opende enkele maanden geleden al een topic om te vragen of het te doen was dat er 10 vierkante meter van onze weide moest verdwijnen. Uiteindelijk is dit gebeurd en viel het best mee, maar nu ben ik echt helemaal pissig.
Het zit zo, wij mogen deze weide gratis gebruiken omdat het anders maar staat te verloederen, de 10 vierkante meter word gebruikt als groententuin van een van de huurders van de huizen die voor de wei staan. Hij had nu met de eigenaar overeen gekomen dat hij helemaal tot vanachter ook nog bij kon huren dit is dus ongeveer 30 vierkante meter. Wij kunnen hier dus niets aan doen want wij hebben het stuk gratis, en hebben dus eigenlijk echt niet te klagen. De man had dus hier komen vragen ofdat wij het konden afzetten, wij hadden de 10 vierkante meter ook afgezet, maar ze zijn overeen gekomen dat de man het zelf moest doen, omdat het immers zijn groentenhof word. Kom ik op de wei is alles tot vanachter af gezet, maar man het is zoooooooveel te klein nu echt. En hoe het is afgezet!!!! Hier ben ik nog het kwaadste om, de palen zijn helemaal niet waterpas, terwijl wij alles mooi afmeten en doen, de draad is helemaal dubbel aan de achterste palen en die steekt er letterlijk 10 cm bovenuit, het is echt geen zicht en ik ben dus echt vrij kwaad.
Papa is nu niet thuis, maar ik ga straks voorstellen om onze shetlander bij mijn verzorgpony te stallen, als de eigenaar van mijn vp dit wilt. Want dit kan echt niet meer, het is een weitje maar het is echt te klein voor d'r nu. Bij de 10 m² werd al getwijfeld maar nu is er ruim 30m² af.

Ben echt pissig, is altijd al wat geweest met d'r wei daar. Tot 3x toe gemaaid gras er in terwijl er een vriendelijk bordje aan de wei hangt om te vragen d'r niet te voederen, altijd onkruid dat in de wei wordt gegooid, bloemen met de hele kluit potgrond er nog aan, kinderen die te pas en te onpas de wei ingaan om vlekje te aaien, boze grootouders als ik uitleg dat dit echt niet de bedoeling is, koekpapiertjes en al wat je wilt in de wei. Ben het echt zat, ookal hebben we dit stuk gratis dit soort dingen horen niet te gebeuren....

s0173957

Re: Weide weer verkleind, heel pissig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:03

tja, niet jouw wei, niet jouw wetten...

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:08

Ja, dat is inderdaad heel vervelend, maar dat is het probleem met als je iets gratis mag gebruiken. Dan heb je ook totaal geen rechten.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:09

Kan je het stuk dan niet zelf huren, ipv gratis te gebruiken? Is nu waarschijnlijk te laat, want het is al verhuurd, maar dan weet je dat voor de volgende keer, wil je zeker zijn van het gebruik van de wei, zelf huur betalen :)

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:12

Ga het huren liefst met een contract. Dan heb je iets meer zeggenschap.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 11:13

Ik weet het, en ik vind het nu ook vrij ondankbaar van mezelf maar ben echt wel niet te spreken over wat er allemaal al gebeurd is. Op zoek gaan naar een andere wei moet besproken worden met papa, en ik weet nu al dat dit een fikse discuttie gaat worden.

Solleke_ ja inderdaad maarja, als ze zeggen je mag het gratis gebruiken... Er is wel een overeenkomst gesloten dat het materiaal van de omheining terug betaald word als hij nu bv. zelf een pony zou willen houden maarja.. Nu gaan huren is helemaal te gek want het is te klein voor m'n pony geworden.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:17

het is vervelend maar inderdaad niet aan jou.
misschien is het voor je shet zelfs leuker als hij met een vriendje komt :)
ook makkelijk voor jou om je verzorgpony en je shetje bij elkaar te hebbben

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 11:18

jwl schreef:

Zo denk ik er dus ook over, maar mijn vader is op dat vlak veel te koppig en gaat het nooit willen vragen, en als ik dit achter zijn rug doe gaat hij helemaal kwaad zijn denk ik.. Moet toch maar eens een goed gesprek hebben pff dit wordt moeilijk :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:20

En als je een stukje vraagt waar jij huur op betaald? Je staat op de betaalde wei van je buurman, hij heeft geen idee van paarden. Het zal echt niet expres gebeuren, hij heeft volste recht je van de wei tr sturen en dat doet hij ook niet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:22

Als het idd te klein is geworden voor je pony dan zou ik een andere wei gaan zoeken. Je kunt dan meteen kijken of er in de buurt de mogelijkheid is om je pony bij andere pony's te stallen. Je zult wellicht nu wel moeten betalen, maar daar staat tegenover dat je wel meer rechten hebt. Je pa zal toch ook wel inzien dat het nu erg klein is voor je pony en dat verhuizen een betere optie is. Als het bij je vzpony zou kunnen zou dat super zijn.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:22

je zou het zelf kunnen bespreken met de eigenaresse van je verzorgpony.
misschien kun je zelfs wat regelen zodat je niet hoeft te betalen.
dat jij voert ofzo :)
en bespreek het idd goed met je vader

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 11:26

Ja dit is nu te laat, ik ga nu niet meer vragen op huur te betalen want het stuk dat overblijft is toch te klein, en nu terug een stuk vragen waar de huurder groententuin wilt maken is ook geen optie..

@jwl, wij zouden dan natuurlijk gewoon de huur door 2 doen, en dan oftewel altijd smorgens of 's avonds voeren en ook de stallen mesten enzo..

@capopjekop, ik hoop dat hij dat inderdaad inziet, het zou een super optie zijn bij m'n vp, maar deze mensen hebben een vrij nare ervaring met een persoon die ook een paard bij hun stalde, en mijn vader wilt dus niet dat dat bij ons ook gebeurd.
Wij komen onze verantwoordelijkheden na dus ik ben er zeker van dat dit goed zou lopen maarja, overtuigen he..

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:31

gewoon rustig het gesprek aan gaan en dan kun je verder kijken wat de opties zijn :)
wel goed voorbereid je plan voorleggen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:36

Wat ik me afvraag, als er 30 m2 af gaat (zegmaar 10X3) hoe klein is de wei dan wel niet. Shetjes hebben kwa gras niets nodig maar als er een ruime 3 boxen wegvallen en het is dan ineens te klein, vraag ik me af wat er dan over blijft.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 12:45

In dit topic staan de afmetingen ongeveer
[VSW] Weide moet verkleind is dit nog genoeg voor een shet?

Afbeelding
Het eerste stuk dat is afgezet was zo breed als de 2 eerste palen van links te tellen. Het werd dus al vrij nipt, maar voor een shet die niet echt gras nodig heeft was het naar mijn mening echt nog wel genoeg, nu valt dus de hele strook tot helemaal vanachter de breedte van deze 2 weipalen weg...

Voorkant weide
Afbeelding
achterste deel
Afbeelding

en de afmetingen, opgelet! dit zijn de afmetingen van helemaal in het begin toen er nog niets van de weide wegwas
Afmetingen:
Achterzijde 27 m
Lange zij-zijde 43 m
Lange voorzijde 20 m
Zij-zijde vanvoor 6.5
Korte voorzijde 4 m
Korte zij-zijde 28 m

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:40

dat wordt wel erg krap, ik zou op zoek gaan naar een andere wei
je hebt nu een gratis weiland, je kan wel boos zijn maar de eigaar staat in zijn recht.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 17:51

Ik ben niet boos omdat de eigenaar dit verhuurt maar om de manier waarop het nu is afgezet, en omdat het altijd al wat geweest is met dingen in de wei.

Even voor de duidelijkheid ben echt niet boos op de eigenaar alles behalve! Maar ik vind het rot hoe de weide nu afgemaakt is, lijkt helemaal nergens naar terwijl wij juist alles altijd heel erg netjes willen doen en nu is er 1 zijde helemaal lelijk..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:02

Dan haal je materiaal en doe je het opnieuw

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:05

s0173957 schreef:

En daarom mogen vreemden ook zo maar de wei in en doen met de pony wat ze willen in principe en daarom moet er verder ook maar respectloos omgegaan worden met de spullen enz. Enz. Nee, erg logische gedachten..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:11

Ik vind je wei overigens heel netjes afgezet, met drie rijen lint!
Ik zou het met de eigenaar bespreken, zonder boos te worden, maar om een oplossing te zoeken.
Lukt dat niet, dan zul je gewoon wat anders moeten zoeken en huren. :j

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:17

k_m schreef:
jwl schreef:

Zo denk ik er dus ook over, maar mijn vader is op dat vlak veel te koppig en gaat het nooit willen vragen, en als ik dit achter zijn rug doe gaat hij helemaal kwaad zijn denk ik.. Moet toch maar eens een goed gesprek hebben pff dit wordt moeilijk :Y)

als hij het niet wil vragen,
zeg dan gewoon, "moet ik het vragen dan"(op aardige toon bedoeld geschreven!!)
als je hem niet over kunt halen ,
vraag het aan de eigenaresse van je verzorgpony,
als het mag vraag dan of ze met je vader wil praten en leg uit dat de situatie gewoon niet meer kan!!

hoop dat dit je verderhelpt!

X

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:49

s0173957 schreef:

:j eens.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:30

k_m schreef:
Hallo,

Ik opende enkele maanden geleden al een topic om te vragen of het te doen was dat er 10 vierkante meter van onze weide moest verdwijnen. Uiteindelijk is dit gebeurd en viel het best mee, maar nu ben ik echt helemaal pissig.
Het zit zo, wij mogen deze weide gratis gebruiken omdat het anders maar staat te verloederen, de 10 vierkante meter word gebruikt als groententuin van een van de huurders van de huizen die voor de wei staan. Hij had nu met de eigenaar overeen gekomen dat hij helemaal tot vanachter ook nog bij kon huren dit is dus ongeveer 30 vierkante meter. Wij kunnen hier dus niets aan doen want wij hebben het stuk gratis, en hebben dus eigenlijk echt niet te klagen. De man had dus hier komen vragen ofdat wij het konden afzetten, wij hadden de 10 vierkante meter ook afgezet, maar ze zijn overeen gekomen dat de man het zelf moest doen, omdat het immers zijn groentenhof word. Kom ik op de wei is alles tot vanachter af gezet, maar man het is zoooooooveel te klein nu echt. En hoe het is afgezet!!!! Hier ben ik nog het kwaadste om, de palen zijn helemaal niet waterpas, terwijl wij alles mooi afmeten en doen, de draad is helemaal dubbel aan de achterste palen en die steekt er letterlijk 10 cm bovenuit, het is echt geen zicht en ik ben dus echt vrij kwaad.
Papa is nu niet thuis, maar ik ga straks voorstellen om onze shetlander bij mijn verzorgpony te stallen, als de eigenaar van mijn vp dit wilt. Want dit kan echt niet meer, het is een weitje maar het is echt te klein voor d'r nu. Bij de 10 m² werd al getwijfeld maar nu is er ruim 30m² af.

Ben echt pissig, is altijd al wat geweest met d'r wei daar. Tot 3x toe gemaaid gras er in terwijl er een vriendelijk bordje aan de wei hangt om te vragen d'r niet te voederen, altijd onkruid dat in de wei wordt gegooid, bloemen met de hele kluit potgrond er nog aan, kinderen die te pas en te onpas de wei ingaan om vlekje te aaien, boze grootouders als ik uitleg dat dit echt niet de bedoeling is, koekpapiertjes en al wat je wilt in de wei. Ben het echt zat, ookal hebben we dit stuk gratis dit soort dingen horen niet te gebeuren....

Tja als je het gratis mag gebruiken zou ik heel erg blij zijn met de tijd dat je het hebt kunnen gebruiken! Slimmer was geweest om zelf een huurcontract te maken met de eigenaar en ervoor te betalen, dan weet je zeker dat het 'jullie' wei is en er niet ineens andere plannen voor gemaakt worden. Sterker nog als die man de hele wei af huurt staan jullie gewoon buiten met de pony. Ik vind echt dat je geen recht hebt om pissig te zijn, dit hadden jullie duidelijk kunnen voorkomen door goede afspraken te maken met de eigenaar en het zelf te gaan huren tegen een nette prijs.

En wat betreft het afzetten .... dat snap ik al helemaal niet waarom je je daar zo boos over maakt. Had het dan zelf gedaan als jullie er zoveel eisen aan stellen! De man die het nu huurt stelt duidelijk andere eisen aan een omheining, logisch ook want komkommers en paprika's lopen doorgaans niet zomaar weg.
Of had gewoon afgesproken met de man om het samen te doen! Dan had je die man beter leren kennen en kunnen vertellen hoe jammer je het vindt dat de wei te klein wordt. Wie weet waren jullie er samen uitgekomen en had je dan alsnog een behoorlijk stuk kunnen huren.

Sorry, maar ik vind je toch wel verwend overkomen en kom op ... vroeg op laat had je dit kunnen verwachten. In plaats van pissig zijn, had je beter blij kunnen zijn dat je er gratis gestaan hebt. Ik denk dat je dan beter een ander plek kunt zoeken, bijv bij je verzorgpony, en daar dan ook gewoon voor betaald, dan heb je gewoon veel meer zekerheid. Dat is ook nog eens veel beter voor het beestje dan daar helemaal alleen te staan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:53

Wellicht toch niet zo'n gek idee om inderdaad te gaan verhuizen naar de plaats waar je verzorgpony staat. Heb je al die kopzorgen over de andere punten die je opsomt ook niet meer. ;)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 23:42

Lynn_Nikita schreef:
Dan haal je materiaal en doe je het opnieuw

Nee want het is nu toch te klein.

Bedankt voor de aardige en begrijpende reacties.

Dat we een huur contract hadden moeten opstellen Sorry maar als ze zeggen je mag het gratis gebruiken ken ik niemand die zegt nee hoor wil betalen.

Over het lelijke afgezette omheining, en dan ik hier pissig om ben en zelf had moeten doen, wij hebben zelf een half jaar geleden al een deel afgezet, mijn vader is zelfstandig en verstrekt morgen op vakantie, omdat we geen tijd hadden hebben we overeen gekomen dat hij het ging doen. Ik denk dat je wel mag verwachten dat het een beetje degelijk gebeurd, allesinds dat zouden wij doen.

Het is absoluut niet zo dat we niet wouden betalen en dat ik ondankbaar ben, ben heel blij dat we de wei hebben mogen gebruiken en ga ook niet met tegenzin op zoek naar een andere wei want was al die tierlantijntjes met onkruid en kinderen in de weide enzo ook echt beu.

Zus en mama vinden bij de vp een goed idee, en ik ben er zeker van dat dit mits goede afspraken voor de eigenaren ook wel oké zal zijn. Nu papa nog.

We gaan ook zeker niet klagen dat we nu weg moeten hierom hoor, de topic titel is een beetje overdreven maar ik heb dit geschreven toen ik 5 minuten terug was van de wei en het zag er echt niet uit en de palen lagen gewoon in de wei gegooid bij dr pony met dr uitsteeksels enz. Eraan terwijl ze een exemer is met een gloednieuwe deken. Sorry als dit fout is over gekomen!

Edit: bedankt voor het compliment over de weide! Was er ook erg blij mee lekker netjes ruim gratis, maar het zij zo. Bij dr vp is het lekker groot en een maatje erbij zou ideaal zijn!