Ik werd een tijd terug gevraagd of ik het paard van een kennis wilde bijrijden voor twee dagen in de week. Nou prima. Zat op dat moment net een beetje paardloos dus ik ging akkoord. Ben diverse keren geweest, tot ik een keer op een donderdagmiddag wilde gaan. Ik kom daar, paarden op de wei. Eigenaresse had gezegd dat ik haar er gewoon vanaf kon halen(moet altijd werken op donderdag avond) dus dat wilde ik net gaan doen toen de staleigenaar ineens voor mijn neus stond. Hij zei dat ik wel een heel groot probleem had als alle paarden(staan in kudde) allemaal mee kwamen, want het was niet de bedoeling dat iemand op de wei kwam behalve hij. Maar ik ging mijn gang maar zei hij, maar hij benadrukte wel maar nog een keer dat ík dat wel een heel groot probleem had. Ik moest in het vervolg maar vragen of ze binnen bleef als ik wou komen. Nou goed, zo gezegd zo gedaan. Ik ben toen maar weer naar huis gegaan want ik vertrouwde het niet met al die vreemde paarden en wilde geen gezeur.
Het ging zo weken goed, als ik kwam op donderdag stond ze gewoon binnen etc.
Nu wilde ik vandaag(zondag) gaan, ik had tot twee gewerkt en was als eerste naar mijn andere bijrijdpaard gegaan en had die gereden en verzorgd, omdat ze dus nog buiten stond en ik ja niet op de wei mag komen. Daarna ben ik doorgereden naar haar, kwam daar rond kwart voor 6 aan en had haar verzorgd en opgezadeld. Komt de dochter van de eigenaresse aan mij vragen of ik wel weet dat ze om 6 uur dicht gaan. Dus ik zo; eh? Wat?
Ja ze gingen om 6 uur dicht, dat was altijd in het weekend. Dus ik had zoiets van prima, dan ga ik wel weer. Ik paard verzorgd en begon spullen in de kast te stoppen, komt die vrouw aanlopen en schreeuwt(letterlijk schreeuwt!) dat ze NU gaat sluiten, en dat 6 uur 6 uur is. Dus ik antwoord een beetje geïrriteerd dat ik al op weg naar buiten ben. Vervolgens loop ik naar de auto om mijn laarzen uit te doen(had ik nog geen tijd voor gekregen), en stap in. Daar wil ik een beetje water drinken, maar ik had het raam een stukje open. Hoor ik dat meisje ineens klagen tegen haar moeder(exacte woorden): "Mammie nou gaat ze ook nog drinken!" (kind is wat.. 12?)
Dat was voor mij echt de druppel dus ik heb de auto gestart en ben weggereden.
Ik vind dit zó vreselijk asociaal en klantonvriendelijk dat ik helaas heb gezegd tegen mijn kennis dat ik niet meer kom. Spijt me zeer, maar ik hoef me niet zo aan te laten gaan.
Heeft iemand ervaring met ook zo'n asociale stalling?