Asociale stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Asociale stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 18:54

Ik weet niet of het hier goed staat? Zo niet, dan graag even TEMmen :)

Ik werd een tijd terug gevraagd of ik het paard van een kennis wilde bijrijden voor twee dagen in de week. Nou prima. Zat op dat moment net een beetje paardloos dus ik ging akkoord. Ben diverse keren geweest, tot ik een keer op een donderdagmiddag wilde gaan. Ik kom daar, paarden op de wei. Eigenaresse had gezegd dat ik haar er gewoon vanaf kon halen(moet altijd werken op donderdag avond) dus dat wilde ik net gaan doen toen de staleigenaar ineens voor mijn neus stond. Hij zei dat ik wel een heel groot probleem had als alle paarden(staan in kudde) allemaal mee kwamen, want het was niet de bedoeling dat iemand op de wei kwam behalve hij. Maar ik ging mijn gang maar zei hij, maar hij benadrukte wel maar nog een keer dat ík dat wel een heel groot probleem had. Ik moest in het vervolg maar vragen of ze binnen bleef als ik wou komen. Nou goed, zo gezegd zo gedaan. Ik ben toen maar weer naar huis gegaan want ik vertrouwde het niet met al die vreemde paarden en wilde geen gezeur.
Het ging zo weken goed, als ik kwam op donderdag stond ze gewoon binnen etc.
Nu wilde ik vandaag(zondag) gaan, ik had tot twee gewerkt en was als eerste naar mijn andere bijrijdpaard gegaan en had die gereden en verzorgd, omdat ze dus nog buiten stond en ik ja niet op de wei mag komen. Daarna ben ik doorgereden naar haar, kwam daar rond kwart voor 6 aan en had haar verzorgd en opgezadeld. Komt de dochter van de eigenaresse aan mij vragen of ik wel weet dat ze om 6 uur dicht gaan. Dus ik zo; eh? Wat?
Ja ze gingen om 6 uur dicht, dat was altijd in het weekend. Dus ik had zoiets van prima, dan ga ik wel weer. Ik paard verzorgd en begon spullen in de kast te stoppen, komt die vrouw aanlopen en schreeuwt(letterlijk schreeuwt!) dat ze NU gaat sluiten, en dat 6 uur 6 uur is. Dus ik antwoord een beetje geïrriteerd dat ik al op weg naar buiten ben. Vervolgens loop ik naar de auto om mijn laarzen uit te doen(had ik nog geen tijd voor gekregen), en stap in. Daar wil ik een beetje water drinken, maar ik had het raam een stukje open. Hoor ik dat meisje ineens klagen tegen haar moeder(exacte woorden): "Mammie nou gaat ze ook nog drinken!" (kind is wat.. 12?)
Dat was voor mij echt de druppel dus ik heb de auto gestart en ben weggereden.

Ik vind dit zó vreselijk asociaal en klantonvriendelijk dat ik helaas heb gezegd tegen mijn kennis dat ik niet meer kom. Spijt me zeer, maar ik hoef me niet zo aan te laten gaan.

Heeft iemand ervaring met ook zo'n asociale stalling?

love_Soraya

Re: Asociale stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:58

klinkt absoluut niet echt leuk nee ... Bevalt de stalling wel bij je kennis of heb je het er niet met haar over gehad?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:00

Tja, denk dat het handig was geweest als diegene voor wie je het paard bij rijdt je op de hoogte had gesteld van de stalregels....
Had hoop ergernis van beide kanten gescheeld.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:01

Zoiezo vind ik het erg apart dat de eigenaar van je bijrijdpaard je niet op de hoogte heeft gesteld van de regels. Dat had en hoop onenigheid gescheeld.

Wel vind ik het erg raar dat je je paard niet uit het land mag halen en als je tijdens het land tijd komt het paard binnen moet blijven...

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 19:01

Zij staat er al een tijdje en voor haar bevalt het wel. Heb het net ook aan haar uitgelegd en ze zal er wel op stal even over praten, maar goed, ik ga er niet meer terug. Spijt me zeer maar ik hoef me niet uit te laten kafferen en op de andere stal waar ik een paard rij heerst een veel fijnere en onspannenere sfeer dus ik vind het prima zo.

En zij wist ook niet dat er niemand op de wei mocht komen 's middags en ook dat van het weekend na 6 uur wist zij niet. En ook niet dat die mensen zo asociaal zijn.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:04

Dat zullen waarschijnlijk dan ook punten zijn waar ze zelf nog niet tegenaan gelopen is.
En ze het dus niet weet, dat valt te begrijpen.
Desal niettemin zeer vervelend voor jou natuurlijk.
Dat ze je de stalregels uitleggen oke maar op deze manier met mensen omgaan?
Mijn klompt breekt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 19:05

Ik vind het nog wel het ergst dat ik netjes aangaf dat ik hier dus niks van wist en dat er vervolgens nog steeds tegen me geschreeuwd word. Sorry hoor, maar ik wist dat niet, ik ging netjes meteen terug om naar huis weer te gaan en nog is het niet goed!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:09

wtf
paard niet zelf van de weide halen ? om 6 uur dicht in het weekend
hahah ik had hun uitgelachen en ik had mijn ding gedaan
maar wat zeggen de eigenaren van de pony dan ?

sorry maar dit kan gewoon niet

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:12

Dat de staleigenaren ook niet op een normale toon praten maar schreeuwen, vind ik ook alles behalve netjes. Vind het belachelijk

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:13

Beetje vaag als ze om 6 uur sluiten maar bijvoorbeeld om 5 uur op stal gaan mag je dus een uur gaan haasten? Immers je mag het paard niet van de wei halen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:14

Ze hadden het wel netter kunnen brengen.
Echter sluitingstijden in het weekeind zijn niet vreemd voor sommige stallen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:15

Sow >;) !Das allerminst aardig hoe ze daar omgaan met klanten zeg pfff,welke stalling was het?
Ik hou niet van pensionstallingen,puur vanwege al die regeltjes je hebt zowat niks meer te zeggen over je eigen dier. -:(-
Ik vind het ook aso hoe ze daar tegen je gedaan hebben,ik zou me ook bedankt hebben voor het bijrijdpaardje en snel wegwezen. :(
Je hebt het toch zeker niet nodig om zo tegen je te laten schreeuwen he?!

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:17

Klinkt behoorlijk onbeschoft. Staat de eigenaar daar al lang? Wel lastig zo vroeg sluiten in het weekend en paard niet van het land mogen halen. Ik zou er snel vertrokken zijn.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 19:18

funnyhorses schreef:
Sow >;) !Das allerminst aardig hoe ze daar omgaan met klanten zeg pfff,welke stalling was het?
Ik hou niet van pensionstallingen,puur vanwege al die regeltjes je hebt zowat niks meer te zeggen over je eigen dier. -:(-
Ik vind het ook aso hoe ze daar tegen je gedaan hebben,ik zou me ook bedankt hebben voor het bijrijdpaardje en snel wegwezen. :(
Je hebt het toch zeker niet nodig om zo tegen je te laten schreeuwen he?!

Ik wil ondanks hoe ik behandeld ben deze mensen niet zwart maken en zal hun naam dus niet op internet zetten.
En nee, ik hoef niet tegen me te laten schreeuwen. De andere staleigenaar waar ik kom ziet mij(en alle andere bijrijders/eigenaren/verzorgers etc) heel graag komen, en is altijd vriendelijk en behulpzaam, maar deze mensen.. -O-

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:19

funnyhorses schreef:
Ik hou niet van pensionstallingen

'schud hand'

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:20

Vind het niet raar dat je uit een grote groep met paarden je paard niet zelf op mag halen. Wanneer een andere pensionklant jouw paard er per ongeluk tussen uit heeft gelaten, ben jij daar ook niet blij mee. Maar je mag wel verwachten dat je paard klaar voor je kan staan wanneer het jou uitkomt. Als dat de regel is, dan laat pensioneigenaar je paard ophalen uit de wei wanneer je dat wilt. 6 uur dicht ook prima, al wel zo handig dat je daar dan van op de hoogte zou zijn.. Een bord met stalregels klinkt hier net overbodig, maar goed, maakt voor jou persoonlijk niets meer uit natuurlijk, lees dat je geen behoefte hebt om nog terug te gaan.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:20

Ik weet niet of ik dit allemaal wel wil geloven. Hoor het verhaal maar van 1 kant. En zoals ook bij een artikel op de nieuwspagina staat. Is het heel snel mogelijk om zo iemand zwart te maken. Terwijl wat er neer wordt gezet helemaal niet waar is.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 19:23

FriesWytske schreef:
Ik weet niet of ik dit allemaal wel wil geloven. Hoor het verhaal maar van 1 kant. En zoals ook bij een artikel op de nieuwspagina staat. Is het heel snel mogelijk om zo iemand zwart te maken. Terwijl wat er neer wordt gezet helemaal niet waar is.

Zoals ik al zei is het niet mijn bedoeling namen bekend te maken, dus ik wil niemand zwart maken.
Je kan vinden wat je wil, maar dit is toch echt gebeurd nog geen twee uur geleden.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:24

MightyMike schreef:
Vind het niet raar dat je uit een grote groep met paarden je paard niet zelf op mag halen. Wanneer een andere pensionklant jouw paard er per ongeluk tussen uit heeft gelaten, ben jij daar ook niet blij mee. Maar je mag wel verwachten dat je paard klaar voor je kan staan wanneer het jou uitkomt. Als dat de regel is, dan laat pensioneigenaar je paard ophalen uit de wei wanneer je dat wilt. 6 uur dicht ook prima, al wel zo handig dat je daar dan van op de hoogte zou zijn.. Een bord met stalregels klinkt hier net overbodig, maar goed, maakt voor jou persoonlijk niets meer uit natuurlijk, lees dat je geen behoefte hebt om nog terug te gaan.

Nou ik zou mijn paard ten allen tijden uit het land willen halen zonder hierbij stil te moeten staan om dingen af te spreken.
Zo regel vind ik echt 10x niks en zou dus al direct mijn spullen gepakt hebben. :')

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:24

Marlis schreef:
MightyMike schreef:

Nou ik zou mijn paard ten allen tijden uit het land willen halen zonder hierbij stil te moeten staan om dingen af te spreken.
Zo regel vind ik echt 10x niks en zou dus al direct mijn spullen gepakt hebben. :')

me to

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:25

Ik heb genoeg stallingen meegemaakt in het verleden en jeeeeeeeeemig wat zaten er een hoop rare snuiters van eigenaren tussen %) brrr.
Dat was iets waar ik écht niet aan kon wennen,voor mij geen pensionstalling meer. :n

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Ook ik heb ervaring met asociale stalling. Is niet leuk. Het werd steeds minder leuk om er heen te gaan. Alleen had ik daar een eigen paard en het paard van mijn dochter stond er ook. Dus we moesten er wel elke dag naar toe. Bij ons werden regels van de 1 op de andere dag veranderd zonder overleg. We werden ook uitgekafferd. Uiteindelijk verhuisd met de paarden. Ook dat ging niet zonder slag of stoot. Nu staan we op een heel klein maar supergezellig stalletje. En we hebben rust.

Ginam

MightyMike schreef:

Heb jij dat vaker meegemaakt dat dat niet mag? Dat lijkt mij behoorlijk lastig. Je mag toch aannemen dat mensen wel een paard uit een weiland kunnen halen :Y)
Bij ons staan de paarden 24/7 buiten, dus dan zou je altijd de staleigenaar moeten halen :(

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:26

MightyMike schreef:

Echt niet he!Als ik mijn paard ergens gestald heb dan mag ik hem ten alle tijden uit de wei of stal of waar dan ook halen!
Knappe stalbeheerder die mij dan tegen weet te houden ~~}> hahahaha

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:27

Marlis schreef:
MightyMike schreef:

Alleen weet je dat als eigenaar als je ergens gaat staan, dus je gaat of akkoord of je stalt je paard elders.
Geld ook voor de sluitingstijden.

Ik wil ook graag de wei in kunnen eigen paard pakken, maar misschien heeft daar wel iemand bij herhaling de paarden laten
ontsnappen, is er iemand dom bezig geweest in de wei met voer en in elkaar getrapt of wat dan ook.
Je weet niet welke gebeurtenissen er achter deze stalregels zitten.