Waterdichte dekens gewoon op stal gebruiken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Waterdichte dekens gewoon op stal gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 21:59

Mijn paard is nogal een smeerlap, en ligt met enige regelmaat in zn eigen stront op stal (mest en plast waar hij staat...en we mesten 2 keer per dag). Ik wilde eigenlijk voor op stal in de winter staldekens aanschaffen, maar denk eigenlijk dat die misschien niet bestand zijn tegen zijn smeerlapperij. Zou het verstandiger zijn om hem met een waterdichte winterdeken op stal te zetten? Word het daar niet te broeierig onder op stal?

Dabo

Re: Waterdichte dekens gewoon op stal gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:21

Ik heb mijn paard al jaren swinters ook op stal met een waterdichte deken, zodat ze smorgens niet gewisseld hoeven te worden als ze buiten gezet wordt. Gaat al jaren goed hoor, geen probleem dus! :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:22

Ik wissel ook niet van deken... Wel heb ik, voor als het echt goed hard geregend heeft, van elk deken (dus aantal grams) 2 dekens, zodat de ene dan een dagje kan drogen.. Maar ik ga het mijn staleigenaar niet aandoen elke keer dekens te wisselen :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:23

Ik heb altijd waterdichte dekens op stal gebruikt; kon niet altijd wisselen als ze maar buiten gingen dus dan was het ideaal :)
Waterdichte dekens worden overigens ook heel vies := (mestvlekken trekken er ook in) en zijn lastiger te wassen. Komt paard niet met deken buiten, dan zou ik voor een staldeken kiezen met een polyester buitenkant.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:54

Jeps, hier ook waterdichtedekens die op stal worden gebruikt. Die van Bucas, ze zeggen dat die goed ademen. Heb er nog geen problemen mee gehad, en het is wel zo makkelijk voor degene die buitenzetten.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:05

ik heb zelfs geen staldekens, gewoon waterdichte dekens ook op stal. Ik heb wel bucas/horseware dekens (die teminste een ruig speelpartijtje aankunnen) die lijken beter te ademen dan andere dekens. Geen problemen mee :)
Vies worden ze natuurlijk wel, maar dat worden ze buiten ook wel. Ik laat ze gewoon wassen en ze komen altijd schoon weer terug.