Eerste eigen pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daisyxo

Eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 00:38

Haii, ik ben van plan binnekort mijn aller eerste eigen pony te kopen en probeer nu een beetje de kosten enzo op een rijtje te zetten, ik wil graag in Lelystad mijn pony stallen en ben nog opzoek naar een goedkopen stalling dus tips zijn welkom.
Ook zoek ik tips waar ik het beste op kan letten, ik wil graag de pony laten keuren (als de pony goed gekeurd word betaal ik de kosten en bij afgekeurd de eigenaar).

Ik zit er ook te denken over een verzekering, maar hoor verschillende negatieve verhalen erover dus ik denk dat ik dat niet ga doen.

Hebben jullie tips voor een goede hoefsmit/dierenarts etc? En kunnen jullie me helpen met een beeld te krijgen over de kosten en waar ik goed op moet letten, misschien weten jullie eventuele handel stallen of iemand die een pony te koop heeft (ik ben opzoek naar een haflinger)? Ik hoor het allemaal graag!

Sorry als dit niet de juiste plek is, ik wist niet zo goed waar het anders moest.

michelle___Jarig

Re: Eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:41

Er zijn hier al ontelbaar topics over.
Gebruikt de zoekfunctie. :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:42

daisyxo schreef:
Haii, ik ben van plan binnekort mijn aller eerste eigen pony te kopen en probeer nu een beetje de kosten enzo op een rijtje te zetten, ik wil graag in Lelystad mijn pony stallen en ben nog opzoek naar een goedkopen stalling dus tips zijn welkom.
Ook zoek ik tips waar ik het beste op kan letten, ik wil graag de pony laten keuren (als de pony goed gekeurd word betaal ik de kosten en bij afgekeurd de eigenaar).

Ik zit er ook te denken over een verzekering, maar hoor verschillende negatieve verhalen erover dus ik denk dat ik dat niet ga doen.

Hebben jullie tips voor een goede hoefsmit/dierenarts etc? En kunnen jullie me helpen met een beeld te krijgen over de kosten en waar ik goed op moet letten, misschien weten jullie eventuele handel stallen of iemand die een pony te koop heeft (ik ben opzoek naar een haflinger)? Ik hoor het allemaal graag!

Sorry als dit niet de juiste plek is, ik wist niet zo goed waar het anders moest.

Hypo zorg is een goeie verzekering!
Ik zou zeggen, als je gaat kijken naar een paard en ook gaat rijden vraag dan of iemand mee gaat (je ouders bijv) om te filmen hoe de pony loopt onder het zadel want als je er op zit zie je niet echt hoe die loopt.

Veel succes verder!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:43

daisyxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 01:35

Bedankt voor de reacties, en aan de wiki heb ik ook veel gehad!
Nogsteeds sta ik open voor goede tips en natuurlijk tips voor goede stalling, hoefsmit, tandarts en dierenarts.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 02:32

daisyxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 13:22

Ja alleen ik zoek ook naar stalling toch, dus sta ik hier goed.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:27

daisyxo schreef:
Bedankt voor de reacties, en aan de wiki heb ik ook veel gehad!
Nogsteeds sta ik open voor goede tips en natuurlijk tips voor goede stalling, hoefsmit, tandarts en dierenarts.

Ik weet nog wel een goede paardenweegschaal :D

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:39

Ik sta met mijn paard dichtbij kampen.

Onze hoefsmid is J Noordman (kun je wel op internet vinden), ik vind dat hij altijd keurig mijn paard beslaat en kijkt ook altijd even kundig naar de hoeven of er wat veranderd is aan de voeten. Maar ik denk wel dat er bij jou op stal een vaste smid is, die een hele ronde paarden meeneemt als hij komt ? Dronten kent ook diverse stallen die erg goed zijn.
Als dierenarts hebben wij diergeneeskundig ctrm west-overijssel (aan de Europa allee kampen).

Ik heb mijn paard ook niet verzekerd, snap de meerwaarde er niet van en voor mij is het ook niet relevant.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:14

Kijk eens met de zoekfunctie. Er zijn al meerdere topics over kosten en onderhoud. Hier een slotje.