kunst grasmatten in stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sjojo

kunst grasmatten in stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 23:09

Ik heb mijn 2 oude stallen opgeknapt. Vroeger zandbodem en nu beton die afloopt. Mijn ruin gaat niet liggen maar mijn merrie wel. Helaas is zij dus ook een ontzettende ruimer. Ze haalt de hele bedekking naar 1 hoek en ligt dan natuurlijk op de beton :(:) . hierdoor heeft ze dus kale plekken en wat ligwondjes. Ik probeer al hele tijd te weten te komen of er nog iets anders bestaat dan rubberen matten voor de bodem ivm toch wel heel wat slechte commentaar qua geur en gladheid.

Sinds ruim 1 week heb ik er kunstgrasmat in liggen, zonder andere bedekking. ze heeft nu een soort bedje van grasmat waar ze ook altijd netjes op slaapt. haar behoefte doet ze altijd netjes in de verste hoek waardoor de matten dus echt mooi droog blijven.

Heeft iemand dit ooit ook een keertje geprobeerd? Ik ondervind geen nadelen hieraan tot nu toe.

de matten schuiven bijna niet, maar zijn helaas maar 1.5 meter breed. Ik ben nu dus op zoek naar een mat uit 1 stuk zodat het schuiven nooit meer gebeurt. Sinds de matten er liggen gaat ze er altijd op slapen en zijn de wondjes aan het genezen.
Dacht ik meld het maar even, wie weet is er nog iemand die moeite heeft met rubbermatten.

tinkersjakie

Re: kunst grasmatten in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:00

Heb in mijn vrachtwagen op de bodem grastapijt gehad, ideaal vond ik want het wordt niet glad als ze erop plassen of poepen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:49

heb je foto's? En is het puur kunstgrasmat of heb je er nog iets zachts onder liggen?

Er zijn ook van die lattenframes met soort kunststof groen doek er tussen gespannen waar je strooisel onder legt. Op die manier vermengt de mest niet met het strooisel en ligt het strooisel opgesloten als "bed". Het is vochtdoorlatend waardoor het strooisel wel de urine op kan nemen. Je moet dan regelmatig het frame omhoog zetten en de natte plek verwijderen.

deze: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MQC3WFFH.jpg

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:14

joyceB: ken jij mensen die deze lattenframes gebruiken? Blijft dat heel?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:12

nee, geen persoonlijke ervaring mee.

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 22:27

tja vond het ook veel voordelen hebben tov rubber. Die matten zijn niet zo immens zwaar, gaan lang mee want deze die ik nu heb zijn al jaren oud en hebben altijd in hondenhokken gediend, en inderdaad urine gaat er netjes doorheen :D .
Nu nog ergens winkel vinden waar ze tegen spotprijsje te koop zijn en dan kunnen deze weer lekker naar hondenhokken ;) .

Die lattenframes lijken me zo een gedoe nee?
Dus nog steeds op zoek naar leuk prijsje per lopende meter.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:32

Ik heb ze bij mijn varkentjes, staat leuk, is gemakkelijk schoon te houden en ze vinden het inderdaad ook heerlijk om op te liggen !

Ik heb ze gekocht bij een tuincentrum, daar hadden ze ze in verschillende kwaliteiten en breedtes op rol.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:48

Maar hoe doe je dat met mest? Blijft dat er niet erg in plakken?

Enne doe je dan nog wel stro er in of niet?

Oh en dan als laatste nog: foto'tje? Klinkt als een enorm goed idee namelijk. Ben aleen wel nieuwsgierig naar de bewerkelijkheid en dergelijke.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:16

Interessant, al denk ik wel dat dat alleen gaat als je een goede afwatering hebt? Anders blijft de plas staan. Ik ben ook wel benieuwd naar een foto.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:16

Niet bang dat je paard aan dat plastic gras gaat eten ?